2024 december 23

Kínai elektromos autógyártók a tőzsdén I. – NIO

Az elektromos autógyártás kínai úttörőjének, a NIO-nak a története:

Az elektromos járművek forradalma folyamatosan változásban tartja az autóipart. Szinte az összes autógyártó azért verseng, hogy a legjobb elektromos autókat kínálja a fogyasztóknak. Óriási verseny figyelhető meg a hagyományos, nagymúltú autógyártók és a frissen alapított elektromos autók gyártására specializálódott, gyorsan fejlődő versenytársak között. A versenyben a kínai NIO kiemelkedik, mint az elektromos járműgyártás egyik meghatározó kínai úttörője.

Az alapítás és az első lépések

A NIO Inc. nevű vállalatot 2014-ben alapították meg, Kínában. A cég székhelye Sanghajban található. A vállalatot William Li, aki a kínai internetes autómegosztó platform, a Bitauto alapítójaként vált ismertté, hozta létre. Az elsődleges cél az volt, hogy innovatív és prémium elektromos járműveket fejlesszenek és gyártsanak a globális piacra.

A NIO 2018-ban mutatta be az első sorozatgyártású modelljét, az ES8-at. Az ES8 egy „prémium SUV, amely kiváló teljesítménnyel és lenyűgöző technológiai innovációkkal rendelkezik.” Az autó gyorsan népszerűvé vált Kínában, és jellemzően pozitív kritikákat kapott a világ minden tájáról. A vállalat gyorsan terjeszkedett a nemzetközi piacok felé is, és bemutatta elektromos járműveit Norvégiában és más európai országokban is.

A kínai elektromos autógyártó rövid idő alatt jelentős fejlődést ért el, és a vállalatot az elektromos járműipar egyik kulcsszereplőjévé tette. A gyártó hivatalos honlapján elérhető információk szerint jelenleg 8 modellt kínál a kínai autógyártó.

NIO elektromos autó

A NIO a tőzsdén

A NIO 2018 szeptemberében debütált a New York-i Értéktőzsdén (NYSE). Az IPO keretében több mint 1 milliárd dollárt tőkét tudott bevonni a kínai elektromos autógyártó. A sikeres IPO biztosította a megfelelő tőkét a vállalatnak a növekedéshez és a kutatás-fejlesztési tevékenységekhez.

A NIO idén vegyesen teljesít, augusztusban YTD több mint 60 százalékos pluszban is járt a részvény. Jelenleg 12.5 százalékos mínuszban van idén a papír. Mindenkori csúcsát 2021-ben érte el, akkor közel 67 dollár volt a részvény árfolyama.

Borítókép forrása: www.shuttestock.com