Megugrott az Adobe nyeresége – az árfolyam is
Az Adobe részvényei emelkedésbe kapcsoltak, miután a vállalat a szerdai tőzsdezárást követően az előzetesen vártnál erősebb negyedéves eredményekről számolt be.
Az Adobe árfolyamában szép felpattanást láthattunk a szerdai after-marketben, több mint 4.5 százalékot ugrott a papír. A napra jellemző eséseket követően a befektetők örömmel fogadták a jó híreket. A vállalat negyedéves eredményei felülmúlták saját előrejelzésüket, valamint a Wall Street-i elemzők előzetes becsléseit is. Az Adobe emellett pozitívan módosította az év egészére vonatkozó iránymutatását.
Az Adobe szerint az erős eredmények a digitális tartalomkészítő eszközök iránti magas keresletet tükrözik a gyengébb gazdasági környezet ellenére is.
A március 3-án véget ért első pénzügyi negyedévre vonatkozóan az Adobe 4.66 milliárd dolláros árbevételről számolt be, ami éves szinten 9 százalékos növekedést jelent. A vállalat előrejelzése szerint 4.6 és 4.64 milliárd dollár közötti bevételt vártak, míg a Wall Street konszenzusa 4.62 milliárd dollár volt.
Az Adobe részvényenkénti 3.80 dollár nyereséget ért el a negyedévben, ami szintén felülmúlta a várakozástokat. Az Adobe 3.65-3.70 dolláros részvényenkénti nyereséget prognosztizált, míg az elemzők előzetesen részvényenkénti 3.68 dollár nyereséggel kalkuláltak. A GAAP szerint korrigált EPS 1.9 százalékos növekedést követően 2.71 dolláron alakult.
„Az Adobe rekordbevételt ért el az első negyedévben, az óriási piaci lehetőségekbe vetett bizalom alapján megemeljük éves célkitűzéseinket.” – jegyezte meg Shantanu Narayen vezérigazgató. A vállalat friss tájékoztatása szerint az egész éves korrigált nyereség részvényenként 15.30-15.60 dollár között alakulhat 2023-ban. Korábban 15.15-15.45 dolláros előrejelzést közöltek.
A társaság továbbá azt is bejelentette, hogy a szabályozási kihívások ellenére továbbra is arra számít, hogy 2023 végéig lezárja a Figma, folyamatban lévő, 20 milliárd dolláros felvásárlását.
Forrás: Marketwatch
Borítókép forrása: Shutterstock