2024 október 06

A középosztályra koncentrál az Electrolux Ázsiában

állallA svéd Electrolux Group háztartásigép-gyártó vállalat bővíti üzemberuházásait Kínában az egyre növekvő középosztály igényeinek kielégítése érdekében – mondta Ramon Sariego-Villar, az Electrolux China ügyvezető igazgatója a kínai Xinhua hírügynökségnek adott interjúban.

„Kína nemcsak a világ második legnagyobb gazdasága, hanem a középosztálybeli fogyasztói réteg is nagyon gyorsan növekszik, ők pedig jó minőségű termékeket keresnek az életszínvonaluk javítása érdekében” – fogalmazott. „Ez kedvező fejlemény az olyan globális vállalatoknak, mint az Electrolux. Ezért is vagyunk továbbra is nagy bizalommal a kínai piac iránt.” Az  gyártóüzemek létesítésével folyamatosan bővítette jelenlétét Kínában és egy kutatás-fejlesztési (k+f) központot is létrehozott Sanghajban. A cég jelenleg már mintegy száz stratégiai partnerrel  kapcsolatban Kínában. „A hangcsoui (Hangzhou) üzemünk nemcsak Kína, hanem az ázsiai és csendes-óceáni térség számára is gyárt termékeket” – mondta meg Sariego-Villar, hozzátéve, hogy a vá sanghaji k+f központja – a csoport öt globális k+f központjának egyike – a kínai fogyasztók számára fejleszt termékeket. Az elmúlt három évben Kínának sikerült átlagosan 4,5 százalékos éves növekedést elérnie, ami messze meghaladja a globális átlagot.

Kína stratégiai piac

Az Electrolux is jól teljesített ebben az időszakban. „Üzleti integrációval az Electrolux China 2020-ban 61 százalékkal, 2021-ben pedig 58 százalékkal növelte a forgalmát” – mondta Sariego-Villar. Hozzátette: „a kínai piac stratégiai jelentőséggel bír a cég számára. Tovább bővítjük kínai beruházásainkat, és igyekszünk tovább növelni a márka ismertségét Kínában – közölte a táirati iroda.”