
Szigorúbb szabályokra lenne szükség a légiközlekedésben
Az ügyvezető elmondta: pontosításra azért lenne szükség, hogy az utasok is tisztában legyenek azzal, mikor igényelhetnek kártérítést. A légitársaságok például gyakran hivatkoznak rendkívüli körülményre, amikor elutasítják a kártérítést, de azt már nem magyarázzák meg, hogy mi is pontosan ez a körülmény. Egy németországi felmérés szerint az utasok 86 százaléka nincs tisztában a saját jogaival – mondta.
Ha a törvény pontosan felsorolná, hogy mi tartozik az említett kategóriába, akkor az utas azzal is tisztában lenne, hogy mire nem vonatkozik a kártérítés, így könnyebben érvényesíthetné jogait – tette hozzá. Szólt arról is, a kártérítés mellett kárenyhítési kötelezettségük is van a légitársaságoknak, ami például adott esetekben az utasok ellátását, elszállásolását jelenti.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.