
Nem túl optimisták az elemzők Kínával kapcsolatban
Pénteken újabb gazdaságelemző cégek és pénzintézetek jelezték, hogy számításaik szerint lassulhat Kína idei gazdasági növekedése, ha csak nem sikerül gyorsan úrrá lenni az új koronavíruson. A Goldman Sachs az első negyedévi éves szintű kínai GDP-növekedési várakozását 5,6 százalékról 4 százalékra, az idei évit 5,9 százalékról 5,5 százalékra rontotta. A Standard Chartered a negyedéves növekedési előrejelzését 6 százalékról 4,5 százalékra, az évest 6,1 százalékról 5,8 százalékra, a Citi a negyedévest 5,9 százalékról 4,8 százalékra, az évest 5,8 százalékról 5,5 százalékra, a Nomura a negyedévest 5,8 százalékról 3,8 százalékra, az évest pedig 5,7 százalékról 5,6 százalékra csökkentette.
A Standard & Poor’s az idei várható kínai gazdasági növekedéssel kapcsolatos előrejelzését 5,7 százalékról 5 százalékra változtatta, de előrejelzése szerint a GDP növekedése 6,4 százalékra gyorsul 2021-ben. Kína hazai összterméke (GDP) tavaly 6,1 százalékkal nőtt, közel 30 éve legkisebb mértékben bővült. Az idei növekedési célt a parlament márciusban esedékes, szokásos évenkénti plenáris ülésén határozzák majd meg. A Hyundai a keddi bejelentésének megfelelően pénteken ideiglenesen leállította belföldi autógyártását a kínai alkatrészszállítások akadozása miatt. A termelést egyelőre hétfőig függesztették fel. A teljes belföldi gyártás leállítására 1997, a pénzügyi válság óta nem volt példa. Az ugyancsak dél-koreai Kia Motors, amelyben 34 százalékos részesedéssel rendelkezik a Hyundai, szintén leállította termelését pénteken és arra számít, hogy legkorábban a jövő hét elején indíthatja újra. Hasonló sorsra jutott a Ssangyong Motor, amely már kedd óta nem gyárt egyetlen dél-koreai gyárában. A Nissan japán járműgyártó pénteken számolt be arról, hogy januárban éves összevetésben 118 ezer 143 autót értékesített Kínában, a világ vezető autópiacán, ami 11,8 százalékos csökkenés éves összevetésben. A Nissan tavaly 1,55 millió autót adott el Kínában, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél. A Fiat Chrysler még csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy ha rövidesen nem áll helyre az alkatrészszállítás Kínából, akkor 2-4 héten belül le kell állítania a termelést egyik európai gyárában. A Burberry luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó brit cég jelezte, hogy az új koronavírus miatt 24 kínai üzletét be kellett zárni a 64-ből Kínában és hogy ez hatással lesz a cég eredményeire. Az 1856-ban alapított vállalat erősen függ a kínai piactól, ahol termékeinek 46 százalékát tervezte értékesíteni az idén. A L’Oréal pénteken azt közölte, hogy jól teljesítettek januárban a kínai piacon, de a francia kozmetikai óriás szerint a következő hetekben megmutatkozhatnak majd az eredményekben az új koronavírus hatásai.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.