
A túlsúlyos kamionok így akadnak meg a határon
A belső schengeni határokon át elsősorban Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra az Európai Unióban megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek. A Magyar Közút (MK) 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át. A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.
A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja. Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója a lapnak kifejtette, három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.