
Szépen menetel a Procter & Gamble
A júliustól szeptemberig tartó negyedévben a P&G profitja 3,03 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 2,81 milliárd dollárhoz képest, így 7,6 százalékot növekedett. A részvényenkénti nyereség 1,04 dollárra nőtt 0,96 dollárról. A Reuters hírügynökség által megkérdezett elemzők 1,05 dolláros részvényenkénti nyereségre számítottak.
A P&G bevétele 2,2 százalékkal 21,21 milliárd dollárra növekedett, míg az elemzők 21,04 milliárd dolláros bevételt vártak. Az árfolyam-ingadozástól és az egyszeri tételektől megtisztított bevételmutató 4 százalékkal növekedett, az értékesítési és adminisztrációs költségek 3 százalékkal csökkentek.
Költségcsökkentés a P&G-nél is
A cég vezérigazgatója, A. G. Lafley májusban tért vissza, mint a P&G vezetője. Lafley azóta arra koncentrált, hogy a cég javítsa teljesítményét a hagyományos tevékenységi körökben, illetve a női és férfi szépségápolási termékek piacán. A P&G igyekezett a költségeit is csökkenteni és néhány alkalmazottjától megválni, hogy termelékenységben felvehesse a versenyt a riválisaival.
Lafley közlése szerint több innovatív terméket be fognak vezetni a következő évben, és tovább fognak dolgozni a költséghatékonyság növelésén.
A P&G részvényárfolyama 2013-ban 19 százalékot emelkedett, és a pénteki amerikai kereskedés kezdete előtt 80,70 dolláron állt.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.