
Lassított az Unilever
A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója.
Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén három gyártóüzemmel van jelen és mintegy 1600 embert foglalkoztat.
A vállalat árbevétele – az árfolyamhatásoktól és üzletrészvásárlásoktól megtisztítva – 3,2 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 5,9 százalékos növekedést követően – közölte a cég.
A világ második legnagyobb fogyasztásicikk-gyártó csoportja ezt azzal indokolta, hogy a feltörekvő országokban a bevétel-növekedés 5,9 százalékra lassult az egy évvel korábbi 12,1 százalékról. Az Unilever forgalmának döntő részét a feltörekvő országokban bonyolítja le.
A brit-holland tulajdonú vállalat a második negyedévben is javította eredményeit,és akkori árbevételét 5 százalékkal növelni tudta.
Magyarországi helyzetkép
„Az Unilever Magyarországon erős második negyedévet tudhat maga mögött, forgalmunkat és piacrészesedésünket a csökkenő piac ellenére is növelni tudtuk. Az eredmények igazolják stratégiánkat, mely szerint növekedni csak piacfejlesztéssel lehetséges. Hazai pozíciójavításunk egyértelműen ennek a megközelítésnek köszönhető.” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója júliusban.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.