5000 embert küld el a világ legbiztonságosabb légitársasága
Emellett a Qantas 2 milliárd ausztrál dolláros költségcsökkentő programot is végrehajt annak érdekében, hogy meggyőzze a kormányt a légitársaság támogatásáról. A Qantas korábban kezességvállalást kért a kormánytól meglévő hiteleire, hogy olcsóbban juthasson új forrásokhoz.
Alan Joyce vezérigazgató közlése szerint minden ponton megszorításokat vezetnek be, ahol takarékoskodni lehet. Jelezte továbbá, hogy a támogatásról a kormánnyal tovább folytatják a tárgyalásokat. Hozzátette: az elbocsátások bejelentése után több sztrájkfenyegetés érkezett a pilótáktól és a járatkiszolgáló személyzettől is.
A féléves adatok nyilvánosságra hozása után Tony Abott miniszterelnök a parlamentben azt mondta, nem szeretnék, ha a Qantas úgy versenyezne, hogy közben béklyóban van, ugyanakkor semmilyen konkrét ígéretet nem tett, a kezességvállalásról pedig azt mondta, ha megadják a Qantasnak, akkor a többi ausztrál társaságnak is fel kellene ajánlaniuk.
Számos oka van a veszteséges működésnek
A kormány tervei szerint a légitársaság privatizációs szerződésében megemelnék a külföldiek által birtokolt 49 százalékos limitet, de a Reuters híradása szerint a javaslatot az ausztrál parlament felsőháza nem szavazza meg.
A világ legbiztonságosabb légicége
A társaság Ausztrália legnagyobb, a világ második legrégebbi légicége: 1921. óta repül, és többször választották a legbiztonságosabbnak: 1951 óta egyetlen halálos balesete sem volt a cégnek. Összesen 33 ezer munkavállalót foglalkoztat, flottája 142 repülőgépből áll, köztük 12 Airbus A380-as is megtalálható.
Az ausztrál társaság amiatt is panaszkodott, hogy versenytársa, a Virgin Australia öböl-menti és új-zélandi befektetőin keresztül plusz támogatásokat kapott, míg a Qantas privatizációs szerződésében a befektetők plusz támogatásának mértékét korlátozzák. Emiatt a Virgin Australia olcsóbban tudta árulni jegyeit a belföldi járatokon.
A Qantas elsősorban a magas kerozinárak, az erős ausztrál dollár és a fokozódó nemzetközi verseny miatt lett veszteséges. A 2012-es évet 244 millió ausztrál dolláros veszteséggel zárta a vállalat, miközben utasszáma a 2008-as 38,6 millióról 2012-re 46,7 millióra emelkedett.