2024 október 04

Növekvő negyedéves bevételről és további áremelési tervekről számolt be a Henkel

A Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern növekvő negyedéves bevételről és további áremelési tervekről számolt be csütörtökön.

A Henkel első negyedéves bevétele éves összehasonlításban organikusan 6,6 százalékkal, 5,6 milliárd euróra emelkedett. Az erőteljes bevételnövekedés elsősorban a jelentős áremelésnek köszönhető a vállalat közleménye szerint. A vállalat arról is beszámolt csütörtökön, hogy további áremeléseket terveznek. A lépés szükségességét Carsten Knobel vezérigazgató a növekvő nyersanyag-költségekkel, valamint az emelkedő bérköltségekkel indokolta. Az utóbbi két évben a Henkel nem hárította át teljesen a megemelkedett költségeket a fogyasztókra. A Henkel az idei évre továbbra is 1,0 és 3,0 százalék közötti organikus árbevétel-növekedést vár.

A Henkel jelentős árbevétel-növekedést ért el 2022-ben. A vállalat közlése szerint a nyersanyag- és logisztikai költségek drámai emelkedését részben sikerült ellensúlyozni a magasabb árakkal és folyamatos hatékonyságjavításokkal. Ennek köszönhetően a vállalat mintegy 22,4 milliárd euró rekordbevétellel zárta a tavalyi évet, üzemi eredménye pedig 2,3 milliárd euró lett. A Henkel portfóliójába tartoznak egyebek mellett a Persil, a Fa, a Silan, a Syoss, valamint a Schwarzkopf márkák – közölte a távirati iroda.