Kicsit több sört iszunk halovány a javulás a Heinekennél
.A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által vártnál némileg nagyobb harmadik negyedévi bevételről jelentett szerdán, részben a drágább, továbbá az alkoholmentes sörök és a cider eladásnövekedésének köszönhetően.
A sörfőzde éves szinten 3,3 százalékos organikus nettó bevételnövekedésről számolt be. Éppen felülmúlta az elemzők 3,2 százalékos bővülésre vonatkozó várakozását. Az értékesítés árbevétele 7,679 milliárd euró, a volumen 70,3 millió hektoliter volt, alacsonyabb a tavalyi 72,4 milliónál. Organikusan a volumen 0,7 százalékkal nőtt. A prémium sörök mennyiségének organikus növekedése 4,5 százalék volt a negyedévben. Részben a Heineken 8,7 százalékos növekedésének köszönhetőn. De hozzájárul a bővüléshez az indiai Kingfisher Ultra és a dél-afrikai Savanna is ismertette a távirati iroda.
Az alkoholmentes sör és cider értékesítése 11 százalékkal nőtt, ezen belül az alkoholmentes söré 3,4 százalékkal emelkedett. A teljes söreladás Afrikában és a Közel-Keleten 6,4 százalékkal, Európában 1,4 százalékkal nőtt, miközben az ázsiai és csendes-óceáni régióban 1,2 százalékkal, Amerikában pedig 1,3 százalékkal csökkent.