2025 július 23

Legoland Sanghai – Elképesztő 75 attrakció és építmény nyolc területen

A turisták özönlöttek Kína első Legoland vidámparkjába, amely nemrég nyílt meg Sanghajban, ezzel újabb lépést jelentve az ország azon törekvésében, hogy globális utazási célpontként megalapozza magát.

Ez a legújabb vidámpark, amelyet egy nyugati márka nyitott Kínában. A Warner Brothers Harry Potter és a Hasbro Peppa Pig filmjei várhatóan követik majd a példájukat. Miközben a fogyasztói költések továbbra is lassúak, Peking abban reménykedik, hogy az ehhez hasonló nagyszabású látványosságok Kínából és külföldről egyaránt vonzzák a látogatókat, és segítenek fellendíteni a világ második legnagyobb gazdaságát.

Kihívásokkal néznek szembe

A vidámpark-fejlesztőket vonzzák a helyi önkormányzati beruházások, de kihívásokkal néznek szembe egy rendkívül versenyképes piacon, amelyet olyan nagy nevek uralnak, mint a Disney és a Universal Studios. Az 550 millió dolláros (410 millió font) Legoland Shanghai a legnagyobb park, amelyet a brit székhelyű Merlin Entertainments vidámpark-üzemeltető üzemeltet – számol be róla BBC hírügynökség.

A parkban 75 attrakció és építmény található nyolc területen. Több millió műanyag kockából épültek, köztük Sanghaj látképének miniatűr változata is. Több száz látogató befogadására alkalmas a szállodája, amelynek szobái kalózok és várak témájában berendezettek.

Évek óta tartó együttműködés

A park a Lego anyavállalata, a Merlin és a helyi önkormányzat évekig tartó együttműködése után nyílt meg. Remélik, hogy a park vonzza majd a híresen takarékos belföldi lakosságot és a külföldi látogatókat is. A Legoland Shanghai megnyitóján tartott ünnepségen egy helyi hatósági tisztviselő a kerület gazdaságának nagy szükségű lendületét nevezte a programnak, mivel munkahelyeket teremt és támogatja a kiskereskedőket.

Az állami támogatók más projekteket is támogattak, például egy államilag ellenőrzött építőipari cég birtokolja a sanghaji Disneyland több mint felét. A Legoland és más márkás parkok igyekeznek majd a gyerekek és fiatalok hatalmas rajongótáborára támaszkodni. Különösen egy olyan nagy piacon, mint Kína – mondta Xiaofeng Zeng, a Niko Partners fogyasztói piackutató cég alelnöke.

Kína gyenge belföldi kiadásai ellenére 1,4 milliárd lakosa hatalmas potenciális piacot jelent. A legújabb tanulmányok kimutatták, hogy a kínai szülők egyre többet költenek gyermekeikre,,.

Üdülőhelyek és tematikus parkok

Kínában a költekezés jelenleg lassú lehet, de az ország helyi fogyasztás fellendítésére való összpontosítása vonzóvá teszi a parkfejlesztők számára. A turizmus volt Kína legújabb ötéves gazdasági tervének egyik fő fókusza, amely több üdülőhelyet és tematikus parkot ígért.

A befektetések ösztönzése érdekében a kínai hatóságok adókedvezményeket és egyéb segítséget kínálnak az új látványosságok finanszírozásához – mondta Nandini Roy, a Future Market Insights vezető kutatóelemzője. Például az állam új tömegközlekedési kapcsolatokkal és főbb utakkal támogatta a Legoland parkot.

A hatóságok emellett 570 millió jüan (59 millió font; 80 millió dollár) értékű támogatást is nyújtottak. Utalványok és ajánlatok formájában egy országos kampány részeként, amelynek célja az országon belüli turizmus fellendítése. „Ezek az intézkedések csökkentik a családok saját zsebéből fizetendő költségeit. Közvetve a parkoknak is kedveznek a magasabb forgalmon keresztül” – mondta Nandini Roy

A tematikus parkok segítenek befektetőket és turistákat vonzani, valamint munkahelyeket teremteni – mondta Gu Qingyang közgazdász, a Szingapúri Nemzeti Egyetem munkatársa. A tengerentúli márkák, mint például a Lego, szintén segíteni fognak Kínának egy nyitottabb és nemzetközibb imázst sugározni – mondta.

Erőfeszítés a kínai közönség megszólítására

De a Legolandhoz hasonló vidámparkok is kihívásokkal néznek szembe, hogy kitűnjenek Kína nagyjából 400 ilyen látványossága közül. Artem Kapnin influenszer, aki júniusban egy előzetes során ellátogatott a Legoland Shanghai vidámparkba, azt mondta, hogy a park egyértelműen erőfeszítéseket tett a kínai közönség megszólítására, de hiányzott belőle a Disneyland hangulata.

„Én személy szerint jobban szeretem Disneylandet a park általános hangulata, a karakterek miatt, és nagyon élvezem a tűzijátékokat” – mondta Kapnin, egy ott tanuló diák. Bár a fogyasztói kiadások Kínában továbbra is lassúak, Gu professzor szerint a befektetők a hatalmas nemzet gazdasági kilátásait figyelik a jövőre nézve. „Fontos megjegyezni, hogy egy nagyszabású tematikus park felépítése gyakran közel egy évtizedet vesz igénybe – ezért elengedhetetlen a hosszú távú perspektíva.”

Fotó: CNA

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.