2024 november 15

Javult a fogyasztók hangulata Japánban

Szeptemberben erősödött a japán fogyasztói bizalmi index. A közzétett kormányzati adatok szerint a japán fogyasztói bizalmi index 0,2 ponttal, 36,9 pontra, április óta a legmagasabbra emelkedett szeptemberben. Az előző havi 36,7 pontról, elmaradva az elemzők által várt 37,1 ponttól.

Az indikátor idei legkedvezőbb értékét márciusban érte el.  39,5 pontra, 2019 áprilisa óta a legmagasabbra emelkedett a februári 39,0 pontról. A japán fogyasztói bizalmi index március után júniusban mutatott először javulást, azóta pedig fokozatosan emelkedik. A mutató szerény szeptemberi emelkedése azt tükrözte, hogy a japán fogyasztók megítélése javult a jövedelemnövekedés tekintetében, valamint a tartós fogyasztási cikkek vásárlására mutatott hajlandóság is erősödött. A foglalkoztatás indexe javult, míg az általános megélhetés értékelését tükröző mutató romlott az előző hónaphoz képest. Szeptemberben a válaszadók 93,1 százaléka számított arra, hogy a következő 12 hónapban emelkednek a fogyasztói árak, ami 1,0 százalékpontos növekedés az előző hónaphoz képest. A felmérés szeptember 15-én készült 8400 háztartás részvételével – közölte a távirati iroda.