Gyenge negyedévet zárt a kínai Xiaomi
A pekingi székhelyű technológiai óriás közölte, hogy értékesítési árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 20 százalékkal, 70,17 milliárd jüanra (mintegy 10,3 milliárd dollár, 1 jüan=59,24 forint) csökkent.
A Kínán kívüli értékesítés értéke 34 milliárd jüanra esett az előző évi 43,63 milliárd jüanról. A második negyedévben a társaság nettó nyeresége 2,08 milliárd jüanra esett, az előző évi rekord összegű 6,3 milliárdról.
Vang Hsziang, a Xiaomi elnöke a gyorsjelentés után arról tájékoztatta a befektetőket, hogy a járványügyi korlátozások miatt alakult a vártnál gyengébben a kereslet belföldön, míg a Kínán kívüli piacokon az emelkedő költségek és a készletkisöprések és promóciók miatt zsugorodott a nyereség.
A cég okostelefon-eladásai éves összehasonlításban 29 százalékkal, 42,3 milliárd jüanra csökkentek a második negyedévben. Az előző negyedévhez képest azonban 1,5 százalékkal nőtt az értékesítés volumene és elérte a 39,1 milliót darabot.
A kínai okostelefon-piac április és június között 10 százalékkal zsugorodott. Elemzők szerint a kínai gazdaság lassulása és a szigorú karanténszabályok tartottak nyomás alatt a piacot. A Xiaomi a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója, 13,8 százalékos részesedéssel, az Apple és a Samsung mögött, a Canalys piackutató cég második negyedéves adatai szerint.