Nyomás alatt a luxusipar – Csökkent a Burberry bevétele
Csökkent a brit Burberry Group Plc, a világ egyik vezető luxustermék-gyártójának bevétele pénzügyi első negyedévében. Derült ki a vállalat közzétett jelentéséből.
A Burberry arról számolt be, hogy a június 29-én zárult három hónapban az összehasonlítható alapon számolt bevétele éves szinten 21 százalékkal, 458 millió fontra csökkent. A gyengülő keresletet tükrözve az összehasonlítható eladások éves szinten az ázsiai-csendes-óceáni térségben 23 százalékkal, az amerikai kontinensen ugyancsak 23 százalékkal, míg az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) 16 százalékkal csökkentek.
A luxusipar nyomás alá került az utóbbi hónapokban, mivel a bizonytalan makrogazdasági és geopolitikai körülmények negatívan hatnak a fogyasztói kiadások alakulására. A brit luxustermék-gyártó csalódást keltőnek nevezte a negyedéves eredményeket. Megjegyezve, hogy ha folytatódik a lassuló tendencia a folyó negyedévben, a pénzügyi első fél évet negatív működési eredménnyel zárhatja. A 2025-ös pénzügyi év egészében pedig a tervezettnél gyengébb működési eredményt érhet el.
A vállalat hétfőn bejelentette Joshua Schulman vezérigazgatói kinevezését is. Az eddigi vállalatvezető, Jonathan Akeroyd közös megegyezéssel azonnali hatállyal elhagyja a céget. A jelentésre negatívan reagáltak a befektetők, a Burberry részvénye csaknem 17 százalékos mínuszban is állt hétfőn a londoni értéktőzsdén.
Képek forrása: Shutterstock