Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 20

Lemond az európai forgalmazókról az Amazon

Az Amazon tervei szerint megszakítja a kapcsolatot számos európai forgalmazóval. A döntés a költségcsökkentés nevében született.

A forgalmazók az Amazon gyorsan növekvő piacterének egyik szegmensét alkotják. Az Amazon domináns e-kereskedelmi üzletágának központi elemévé vált, és a kiskereskedelmi eladások több mint felét teszi ki. A „harmadik fél kereskedőkkel” ellentétben, akik maguk bonyolítják le az értékesítési folyamatot, a forgalmazók közvetítőként működnek az Amazon és a kiskereskedelmi márkák között. Felvásárolják a készletet a termékgyártótól, majd eladják azt az Amazonnak.

Viszlát forgalmazók

Az Amazon uniós ága szerdán arról tájékoztatta a régióban működő forgalmazókat, hogy a következő hónapokban leállítja a termékeik beszerzését. A disztribútorok harmadik félként továbbra is értékesíthetnek majd árukat az Amazonon.

„Ahogy az minden vállalkozásnál szokásos, rendszeresen felülvizsgáljuk a termékbeszerzéssel kapcsolatos megközelítésünket. Igyekszünk kordában tartani a költségeinket és alacsonyan tartani az árakat a vásárlók számára” – áll az Amazon szóvivőjének közleményében. „Ezt szem előtt tartva úgy döntöttünk, hogy európai üzleteink számára bizonyos termékeket közvetlenül a márkatulajdonosoktól szerzünk be.”

Az Amazon áprilisig visszatartja a változás bevezetését, „hogy segítse a nagykereskedőket és a forgalmazókat” a felkészülésben – tette hozzá a szóvivő.

Csökkentés és csökkentés

Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy agresszívan csökkenti a kiadásokat az egész vállalatnál. Ez persze a romló gazdasági kilátásoknak és a lassuló eladásoknak köszönhető. Az Amazon egy féktelen növekedésen van túl. Gyorsan vett fel munkatársakat, és növelte a fizikai területét, ami miatt a költségei felduzzadtak. Ennek eredményeképpen az Amazon januárban története legnagyobb létszámleépítésébe kezdett, amely 18 000 embert érint Emellettlétszámstopot vezetett be, miközben néhány kísérleti projektet leállított.

A forgalmazókkal való kapcsolat megszakításával az Amazon nagyobb ellenőrzést nyer a márkákkal való kapcsolata felett. Ebbe beletartozik a költségek és a termékválasztás nagyobb befolyásolása is – mondta Martin Heubel, aki egy tanácsadó ügynökséget vezet, amely segít a gyártóknak az Amazonon való üzletkötésben.

„Az Amazon ideális világában az első fél modelljét úgy tervezték, hogy az egyes kategóriák vezető márkáival legyen kapcsolatuk, így közvetlenül ellenőrizhetik a termékek elérhetőségét és az árképzést, mivel magától a márkától vásárolják a terméket” – mondta Heubel egy interjúban. „Ha van egy közvetítő, akkor ez a közvetítő további finanszírozást igényel, vagy a haszonkulcs egy részét, amit az Amazon elvehetne helyette”.

Automatizálás

A lépés egybeesik az Amazon szélesebb körű törekvésével, hogy automatizálja a beszállítói menedzsment egyes aspektusait. Heubel szerint csökkentette a termékkategóriák menedzselésére szakosodott személyzetét, akiknek a szerepe jellemzően a haszonkulcs, az értékesítés és a működés javításával jár.

A szállítók egyre inkább az Amazon belső rendszerére, a Vendor Centralra támaszkodnak olyan feladatok elvégzésében, mint a megrendelések egyeztetése és a szállítások kezelése. Kevesebb forgalmazónak van közvetlen hozzáférése a szállítói menedzserhez, és viszont a Vendor Central-t használják arra, hogy „jegyet írjanak”, ha segítségre van szükségük valamiben – mondta Heubel.

„Az Amazon a rendelkezésre álló erőforrásait azokra a gyártókra akarja összpontosítani, akik valóban elkövetnek mindent, hogy teljesítsék a követelményeket” – tette hozzá.

Az Amazon a közleményben azt írta, hogy továbbra is nagykereskedőktől és forgalmazóktól szerzi be a termékeket, ha ők a márkatulajdonosok.

A változás tartós hatást gyakorolhat a forgalmazók általános üzletmenetére. Duffy szerint egyes forgalmazók a forgalmazott termékeikből származó bevételt saját márkáik fejlesztésének finanszírozására használják.

„Azok a forgalmazók, akikkel együtt dolgozom, sokkal inkább érdekeltek saját márkáik fejlesztésében, mert lényegében nem kell a márka árrését fizetniük” – mondta. „Tehát ha ezt a bevételt elveszik, a forgalmazók elveszítik a bevételi forrásukat”.

Forrás: cnbc.com