Jól teljesített a Danone
A onlítható alapon a társaság harmadik negyedéves bevétele éves összevetésben 6,2 százalékkal 6,906 milliárd euróra emelkedett. Az elemzők véleményének átlagában szerényebb, 4,7 százalékos növekedés szerepelt. A júliustól szeptemberig tartó időszakban a bevétel éves növekedése az értékesítési volumen 0,3 százalékos csökkenésének és a 6,6 százalékos áremelésnek köszönhető. A francia vállalat az idén folytatta az áremelést. Részben a magas nyersanyagárak miatt, az értékesítési volumen azonban a továbbra is jelentős áremelések ellenére sem csökkent jelentősen. A Danone valamennyi termékkategóriája hozzájárult a növekedéshez. Európában a vállalat harmadik negyedéves bevétele összehasonlítható alapon 5,1 százalékkal bővült éves összevetésben. Az értékesítési volumen 4,1 százalékos csökkenése és 9,2 százalékos áremelés mellett. Európában különösen az Actimel, a Danone, a YoPro és az Alpro márkák teljesítettek jól a harmadik negyedévben – közölte a távirati iroda.
A vártnál kedvezőbb eredményeknek köszönhetően a Danone javított 2023-as növekedési prognózisán. Idén a korábban jelzett 4-6 százalékos helyett immár 6-7 százalékos bevételnövekedést vár. A negyedéves jelentésben közöltekre pozitívan reagáltak a befektetők, csütörtökön délután 17.15 óra körül több mint 2,5 százalék pluszban állt a Danone részvénye. Árfolyama az utóbbi 12 hónapban több mint 16,5 százalékkal emelkedett. A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.