Javuló működési eredményről számolt be a Henkel
A Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern javuló működési eredményről és jelentős organikus bevételnövekedésről számolt be hétfőn közzétett éves pénzügyi jelentésében.
A vállalat éves eredménybeszámolója szerint működési eredménye tavaly éves bázison 10,2 százalékkal, 2,6 miliárd euróra emelkedett, míg bevételarányos jövedelmezősége 150 bázisponttal, 11,9 százalékra javult.
A Henkel tavalyi éves bevétele éves összehasonlításban organikusan (árfolyamingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztítva) 4,2 százalékkal, 21,5 milliárd euróra nőtt. Az organikus bevételnövekedés elsősorban a jelentős áremelésnek köszönhető a vállalat jelentése szerint. Tavaly a vállalat termékeinek ára magas egyszámjegyű százalékos mértékben emelkedett, miközben az értékesítési volumen csökkent. Az év második felében azonban egyértelműen javult az értékesítési mennyiség alakulása – emelte ki a Henkel jelentése.
A vállalat versenytársaihoz hasonlóan jelentősen emelte termékei árát tavaly. A lépés szükségességét Carsten Knobel vezérigazgató a növekvő nyersanyag-költségekkel, valamint az emelkedő bérköltségekkel indokolta.
A Henkel az idei évre 2-4 százalékos organikus árbevétel-növekedést, valamint 12-13,5 bevételarányos jövedelmezőséget vár.
A Henkel portfóliójába tartoznak egyebek mellett a Persil, a Fa, a Silan, a Syoss, valamint a Schwarzkopf márkák.