Élre tört a Vodafone
A távközlési vállalat szerdai, MTI-nek küldött közleménye szerint a felmérésben szereplő 18 vállalat közül ismét a legmagasabb helyezést érte el a Vodafone mind a „vízió teljessége”, mind pedig a „megvalósítási képesség” szempontokban. Tavaly a Vodafone folytatta IoT-üzletágának fejlesztését, több mint 20 százalékkal nőtt a kapcsolatok száma: 112 millió volt a 2021-es pénzügyi év első felében, majd 142 millióra nőtt 2022 első felére. Azt írták, hogy az innovációt felölelő területek közé tartozik a szolgáltatásminőség újradefiniálása, a SIM-as-a-Platform úttörő jellegű felhasználása, a videoanalitika és a vizuális IoT használatának ösztönzése, az 5G-s alapok megteremtése az IoT számára, valamint új kereskedelmi modellek kialakítása IoT-ügyfelei számára. A cég vállalása szerint a 2020 és 2030 közötti évtizedben globálisan 350 millió tonnával csökkenti szén-dioxid-kibocsátását, ami Olaszország 2019-es, teljes éves szén-dioxid-kibocsátásának felel meg. Ezen megtakarítások nagy részét a Vodafone IoT-szolgáltatásai fogják biztosítani az ügyfelek számára, például a logisztika és a flottakezelés hatékonyságjavításával, intelligens mérőórák alkalmazásával, továbbá a gyártás hatékonyságának javításával – közölték.
A Vodafone mára már az autóipar, az e-egészségügy/távfelügyelet, az agrártechnológia és a gyártás területén rendelkezik kompetenciaközpontokkal. A Vodafone 21 országban üzemeltet mobil- és vezetékes hálózatot, valamint további 52 országban működik együtt számos mobilhálózattal. Tavaly december 31-i adatok szerint több mint 300 millió mobilügyfelet, több mint 28 millió vezetékes szélessávú ügyfelet és több mint 22 millió TV-ügyfelet szolgál ki. Az IoT a mobil hálózatba kapcsolt intelligens eszközök közötti megoldások rövidítése – közölte a távirati iroda.