2024 november 15

Az Aston Martin is elektromos márkává válik

Hamarosan lezáródik egy korszak, a luxus és sportautók gyártásáról ismert brit márka, az Aston Martin tegnap bejelentette, hogy 2026-ra már nem fognak csupán belső égésű motorral szerelt autókat gyártani. Az Aston Martin elnöke elmondta, hogy ekkorra már csak tisztán elektromos, illetve hibrid hajtással szerelt Aston Martin modellek lesznek kaphatóak.

Váratlanul érkezett az Aston Martin ezen bejelentése. Az autógyártó korábban arról számolt be, hogy az elkövetkező évek során mindössze csak a kínálat egy része lesz hibrid vagy tisztán elektromos hajtással szerelt. Az Aston Martin jelenlegi egyik legnépszerűbb sportautója, a DBS Superleggera 5.2 literes V12-es motorral szerelt, a márka rajongóinak biztosan nagy szívfájdalmat okoz majd, ha az Aston Martin valóban teljesen elhagyja pár év múlva az ilyen hajtáslánccal szerelt modelleket.

Az Aston Martin egyik legnagyobb riválisa, a szintén brit luxusautógyártó, a Bentley arról számolt be nemrégiben, hogy 2030-ra már csak tisztán elektromos hajtással szerelt járműveket kínál majd. A brit luxusautógyártó, a Rolls-Royce is bejelentette, hogy beszáll az egyre fokozódó EV versenybe, 2023 végén érkezik az első elektromos Rolls-Royce. Úgy tűnik, hogy az elektromos járművek térhódítása a sport és a luxus autók között is elkerülhetetlenné válik az elkövetkező évek során.

Lawrence Stroll elnök elmondta, „nem állítom, hogy az ügyfeleink 100 százaléka elektromos járművet akar. Fokozatosan haladunk afelé, hogy tisztán elektromos márkává váljunk, azonban az elkövetkező években még biztosan kaphatóak lesznek hibrid hajtással szerelt Aston Martin modellek is.

A nagyszabású EV tervek ellenére az Aston Martin kedden piacra dobta luxus SUV-jának a legújabb kivitelét, a DBX707 névre keresztelt SUV-ban 4.0 literes, dupla turbófeltöltős V8-as motor található, amely 707 lóerőt ad le. Tobias Moers vezérigazgató szerint a DBX modell eladási számainak közel 60 százalékát a legújabb kivitel teszi majd ki, miután 2022 második negyedévében megkezdődik a kiszállításuk.

A londoni tőzsdén jegyzett Aston Martin részvénypiaci tekintetben nem muzsikál túl fényesen mostanság, idén közel 15 százalékos mínuszban van a papír, míg az elmúlt 1 év során több mint 45 százalékkal csökkent az Aston Martin részvények értéke.