Sötét mód ikon
2025 december 03
A Media Markt és a Saturn kínai kézbe került – A JD.com 2,2 milliárdos üzlettel erősíti az európai jelenlétet

A Media Markt és a Saturn kínai kézbe került – A JD.com 2,2 milliárdos üzlettel erősíti az európai jelenlétet

A kínai JD.com többségi tulajdont szerzett a MediaMarkt és Saturn áruházakat tulajdonló német Ceconomy AG holdingban. A kínai vállalat 4,60 eurót kínál készpénzben minden törzsrészvényért, amit a legnagyobb részvényes, a Kellerhals család részben elfogadott, és a tranzakció után is megtartana egy közel 25 százalékos tulajdonrészt. A Ceconomy értéke több mint 2,2 milliárd euró. A JD.com a német vállalat alaptőkéjének 59,8 százalékát szerezte meg.

A Mediamarkt  felvásárlásával megnyílik a kínai cég előtt az európai piac. Forrás: Unsplash

A kínai tech óriás felvásárlási akcióba kezdett

A hónapok óta tartó felvásárlási üzletre végre pont került. A Media Markt és Saturn tulajdonosaival megegyezett a JD.com. A kíni cég az ajánlatában 4,60 eurót fizet készpénzben a Ceconomy részvényeseinek minden törzsrészvényért. Az ajánlat alapján a Economy összértéke 2,2 milliárd eurót jelent, ami komoly befektetést jelent az online kereskedelem terén, különösen a jelenlegi piaci környezetben. A felvásárlással a JD.com lehetőséghez jut, hogy ezer új üzlethez jusson, ezzel megerősíti pozícióját az európai elektronikai piacon és bővíti a globális jelenlétét az Alibaba és az Amazon mellett – számolt be a hírről a Reuters.

A terjeszkedéssel mekkora versenyelőnyhöz jut a JD.com?

A JD.com a Media Markt és a Saturn felvásárlásával több mint ezer üzlethez jut hozzá. Ez lehetővé teszi számára, hogy jobban versenyezzen az elektronika és technológiai kereskedelemben dominánsan jelen lévő nagyvállalatokkal, mint például az Alibaba és az Amazon. Ez a lépés nemcsak a JD.com növekedését szolgálja, hanem a Ceconomy számára is új perspektívákat nyújt, hiszen a cég segítségével képes lehet kiaknázni a JD.com erejét az online forgalomban.

Az olasz kormány már feltételes jóváhagyást is adott a felvásárlásra, amely az „aranyhatalom” törvényjavaslat keretében megszabhatja a belföldi és külföldi ügyletek körüli feltételeket, különös figyelmet fordítva a stratégiai jelentőségű eszközökre. Ez a megközelítés biztosítja, hogy Olaszország védeni tudja a nemzeti érdekeit a külföldi befektetésekkel szemben.

A JD.com jövője az európai piacon

A JD.com számára a Ceconomy felvásárlása új távlatokat nyit meg az európai piacon. A vásárlással lehetőséghez jut arra, hogy belépjen a nemzetközi kereskedelem és kiskereskedelem területére. A JD.com a legnagyobb online kiskereskedelmi platform Kínában. Az Ceconomy felvásárlása a cég ambiciózus növekedési tervek részét képezi.

A kínai vállalat vezérigazgatója, Sandy Xu szerint céljuk, hogy a Ceconomy platformját tovább fejlesszék, miközben világszínvonalú technológiai és logisztikai képességeiket is beépítik az európai működésbe.

Míg a JD.com már jól megvetette lábát Ázsiában, a Ceconomy-hoz való csatlakozással Európában is megerősíti a pozícióját. Továbbá bővíti a kiskereskedelmi tevékenységeit. A verseny Európában erős, de a JD.com bővülése nemcsak tartós hatást gyakorol a cég piaci használatára, hanem egy új korszakot is elindít a globális e-kereskedelemben.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.