2024 november 15

Warren Buffet ezt csinálja most az Apple részvényeivel

Véletlen egybeesés vagy mesteri terv? Warren Buffettnek most pontosan ugyanannyi Apple-részvénye van, mint a Coca-Cola-nak, miután a technológiai részvények felére csökkentette a részesedését.

Sok Buffett-követő tette ezt a furcsa megfigyelést, miután a szerda esti 13-F hatósági bejelentésből kiderült, hogy a Berkshire Hathaway
részvényállományát a második negyedév végén. Ebből kiderült, hogy az Apple és a Coca-Cola – Buffett legrégebbi és leghosszabb részvénypozíciója – 400 millió részvénye azonos.

Ez egyeseket arra késztetett, hogy azt higgyék, az „omahai orákulum” befejezte az iPhone-gyártóban lévő részesedésének eladását.

„Ha Buffett szereti a kerek számokat, akkor lehet, hogy nem tervezi további Apple-részvények eladását” – mondta David Kass, a Marylandi Egyetem Robert H. Smith School of Business pénzügyi professzora. „Ahogyan a Coca-Cola is „állandó” részesedés Buffett számára, úgy lehet, hogy az Apple is az lesz”.”

A 93 éves legendás befektető először 1988-ban vásárolt 14 172 500 Coca-Cola-részvényt, és a következő években 1994-re 100 millió részvényre növelte részesedését. A befektető tehát 30 éven keresztül lényegében ugyanazon a kerek számú részvényszámon tartotta stabilan a Coca-Cola-részesedését.

A 2006-ban és 2012-ben végrehajtott két körös, 2 az 1 arányú részvényfelosztásnak köszönhetően Berkshire Coca-Cola-részesedése 400 millió részvény lett.

Buffett elmondta, hogy mindössze 6 éves korában fedezte fel az ikonikus üdítőitalt. Buffett 1936-ban kezdett el egyszerre hat darab Coca-Colát vásárolni 25 centért darabonként a családi élelmiszerboltból, hogy aztán öt centtel többért eladja a környéken. Buffett azt mondta, hogy ekkor jött rá a termék „rendkívüli fogyasztói vonzerejére és kereskedelmi lehetőségeire”.

Az Apple-részesedés csökkentése
Az Apple-hez hasonló technológiai nagyágyúkba való befektetés látszólag szembemegy Buffett régóta vallott értékalapú befektetési elveivel, de a híres befektető inkább a Coca-Colához hasonló fogyasztási cikkeket gyártó cégként kezelte, mint technológiai befektetésként.

Buffett az iPhone hűséges vásárlói bázisát dicsérte, mondván, hogy az emberek előbb mondanának le az autójukról, mint az okostelefonjukról. Sőt, az Apple-t a Berkshire biztosítók csoportja után a második legfontosabb üzletágnak nevezte.

Ezért sokkoló volt egyesek számára, amikor kiderült, hogy a Berkshire a második negyedévben az iPhone-gyártóban lévő részesedésének több mint 49%-át eladta.

Sokan azt gyanították, hogy ez a portfóliókezelés vagy egy nagyobb átfogó piaci szemlélet része volt, és nem az Apple jövőbeli kilátásainak megítélése. Az eladással az Apple súlya a Berkshire portfóliójában mintegy 30%-ra csökkent a tavaly év végi közel 50%-ról.

És mivel ezen a kerek számon állapodott meg, úgy tűnik, olyan helyen van, amelyet Buffett a legkedvesebb és leghosszabb ideig tartott részvényei számára előnyben részesít.

Mégis, egyesek szerint lehet, hogy ez csak puszta véletlen egybeesés.

„Nem hiszem, hogy Buffett így gondolkodik” – mondta Bill Stone, a Glenview Trust Co. befektetési igazgatója és a Berkshire részvényese.

De a Berkshire májusi éves közgyűlésén Buffett valóban összehasonlította a kettőt, és utalt arra, hogy mindkettőnél korlátlan a tartási idő.

„Miénk a Coca-Cola, ami egy csodálatos üzletág” – mondta Buffett. „És miénk az Apple, ami egy még jobb üzlet, és miénk lesz, hacsak nem történik valami igazán rendkívüli, miénk lesz az Apple, az American Express és a Coca-Cola is.”