2024 december 22

Sorozatban hatodik veszteséges negyedévéről számolt be a Boeing

A Boeing szerdán piacnyitás előtt tette közzé negyedéves pénzügyi jelentését. 2021 első negyedéve sorozatban a hatodik olyan negyedév, amiben veszteségről volt kénytelen beszámolni a Boeing. Az oltási programok előrehaladtával 2021-ben fordulást vár a vállalat.

„Noha a globális járványhelyzet továbbra is kihívást jelent a piaci környezetünkre, 2021-et kulcsfontosságú fordulópontnak tekintjük az iparágunkban. Az oltási programok előrehaladtával a gyors helyreállásban bízunk.” fűzte hozzá a jelentéshez Dave Calhoun elnök-vezérigazgató.

A Boeing a repülőgép megrendeléseik számának növekedéséről számolt be, várhatóan az év további részében még tovább emelkedik ez a szám, ahogy az utazási igény eléri a pandémia előtti szinteket.

A negyedéves jelentésből kiderült, hogy a repülőgépgyártó nettó vesztesége 561 millió dollár volt 2021 első három hónapjában. Az árbevétele 15.22 milliárd dollár volt, ami 10%-kal alacsonyabb, mint az egy évvel ezelőtti árbevétel, viszont az elemzői várakozásoktól magasabb. A Refinitiv által megkérdezett elemzők 15.02 milliárd dolláros árbevétellel kalkuláltak. Az egy részvényre jutó nettó eredmény 92 cent veszteség, 2020 ugyanezen időszakában 641 millió dolláros nettó veszteségről számoltak be, ami részvényenként 1.11 dollár veszteséget jelentett.

A Boeing kereskedelmi repülőgép értékesítésből származó bevétele 31%-kal, 4.27 milliárd dollárra csökkent. A Boeing 77 darab repülőgépet szállított le az első negyedévben. Ez a 2019-es első negyedéves leszállításoknak nagyjából a felét teszi ki, de meghaladta a 2020 első negyedévében történő 50 darab leszállítást. Márciusban az új rendelések száma 2019 óta először haladta meg a visszamondások számát.  A repülőgépgyártó tervei szerint 2022 elejére havi 31 darab 737 Max-ot tud majd legyártani. Becséléseik szerint az első 777X-et 2023 végén tudják leszállítani.

A defense területhez kapcsolódó 7.2 milliárd dolláros bevétel meghaladta a 4.3 milliárd dolláros repülőgép értékesítésből származó bevételt. Tavaly ez még fordítva történt.

Az elmúlt egy hétben az amerikai kereskedelmi repülőgépjáratok száma 1000%-kal magasabb volt, mint az egy évvel ezelőtti azonos időszakban, azonban még mindig 40%-kal a 2019-es szint alatt van.

A Boeing részvényei idén több mint 16%-kal emelkedtek, az elmúlt egy év során 85%-kal nőtt a részvények értéke. De még így is az utoljára 2017-ben látott szinteken forognak a papírjaik.