Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Márciusban már a második egymást követő hónapban romlott a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
Márciusban 104,7 pontra csökkent az amerikai fogyasztói hangulatindex a februári 104,8 pont után. A piac javuló mutatót, 106,9 pontot várt. Az index 100 pontos értéke az 1985-ös helyzetet tükrözi. Az index összetevői közül az aktuális helyzet mutatószáma javult, a kilátások megítélése romlott.
Az aktuális helyzet szubjektív megítélését számszerűsítő mutató 151 pontra nőtt márciusban a februári 147,6 pontról. A várakozások mutatószáma pedig – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci helyzetre vonatkozó rövid távú, hathavi kilátásain alapul – 76,3 pontról 73,8 pontra csökkent márciusban. Hosszú távú tapasztalatok alapján a 80 alatti várakozási mutató általában recesszió közeledtét jelzi.
Dana Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza azt mondta, hogy „a fogyasztók megítélése a jelenlegi helyzetről ebben a hónapban javult, de borúlátóbbak lettek a jövőt illetően”. Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a közgazdászok nagy figyelmet fordítanak a fogyasztói magatartásra, amikor a tágabb gazdaságot mérik.
Borítókép forrása: Shutterstock