Nagyot javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Októberben lényegesen jobban alakult a vártnál. 2021 márciusa óta a legnagyobb havi javulást érte el a Conference Board amerikai gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatindexe a szervezet honlapján kedden közzétett jelentés alapján.
Októberre 108,7 pontra emelkedett a várt 99,5 pont helyett a fogyasztói hangulatindex az előző havi, szeptemberi 99,2 pontról. A fogyasztói hangulatot indexértékben számszerűsítő felmérés 1985-ben indult 100 pontos értékkel. Az index összetevői közül az aktuális üzleti és foglalkoztatási környezet megítélését számszerűsítő mutató 14,2 ponttal 138,0 pontra emelkedett. A várakozások indexe – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci helyzetre vonatkozó rövid távú kilátásain alapul – 6,3 ponttal 89,1 pontra nőtt. A várakozások mutatószáma tapasztalatok alapján 80-as érték alatt recessziót jelez, az októberi érték ezt már jóval meghaladja. „A fogyasztói bizalom 2021 márciusa óta a legerősebb havi növekedést mutatta októberben, de még mindig nem tudott kitörni az elmúlt két évben uralkodó szűk sávból” – mondta Dana M. Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza.
Az index mind az öt összetevője javult. A fogyasztók értékelése az aktuális üzleti feltételekről pozitívra fordult. A munkahelyek elérhetőségéről alkotott vélemény több hónapos gyenge periódus után ismét javult, ami valószínűleg a jobb munkaerő-piaci adatokat tükrözi. Az előző hónaphoz képest a fogyasztók lényegesen optimistábbak voltak a jövőbeli üzleti feltételeket illetően, és továbbra is pozitívak maradtak a jövőbeli jövedelmeket illetően – tette hozzá A következő 12 hónapban recesszióra számító fogyasztók aránya a legalacsonyabb szintre csökkent a felmérésben a szempont 2022 júliusi bevezetése óta. Csakúgy, mint a gazdaságot recesszióban érzékelő fogyasztók aránya is – mondta.
Képek: Shutterstock