2024 november 17

Megjött az eredmény, a vártnál kevesebbet hozott a Youtube reklámbevétel az Alphabet-nek

A Google anyavállalata, az Alphabet kedden az amerikai tőzsde zárás után jelentett eredményt.

Íme, hogyan teljesített a vállalat, összehasonlítva az LSEG által megkérdezett elemzők becsléseivel:

Nyereség: 1,89 dollár részvényenként a várt 1,84 dollárral szemben.

Bevétel: 84,74 milliárd dollár a várt 84,19 milliárd dollárral szemben.

Itt vannak a Wall Street által figyelt egyéb számok

StreetAccount szerint: 8,66 milliárd dollár a 8,93 milliárd dollárral szemben.
Google Cloud bevétel: 10,35 milliárd dollár vs. 10,20 milliárd dollár a StreetAccount szerint.
Forgalomszerzési költségek (TAC): 13,39 milliárd dollár vs. 13,54 milliárd dollár a StreetAccount szerint.
Az Alphabet bevételei 14%-kal nőttek éves összehasonlításban, ami a keresésnek, valamint a felhőnek köszönhető, amely először lépte át a 10 milliárd dolláros negyedéves bevételt és az 1 milliárd dolláros működési eredményt.

Az Alphabet részvényei mintegy 1%-kal emelkedtek a jelentés után.

A vállalat 64,62 milliárd dolláros reklámbevételről számolt be – a tavalyi 58,14 milliárd dollárról, ami azt mutatja, hogy a Google reklámüzletága továbbra is növekszik, miután az infláció és a kamatok emelkedése 2022-ben és 2023-ban megszorította a marketingköltségvetéseket.

Bár a YouTube hirdetési bevételei elmaradtak a becslésektől, így is 8,66 milliárd dollárra nőttek az egy évvel korábbi 7,66 milliárd dollárhoz képest. Bár a világ legnagyobb videoplatformja, egyre nagyobb konkurenciát jelentenek számára az olyan közösségi videóoldalak, mint a TikTok.

A vállalat „Egyéb fogadások” egysége, amely magában foglalja a Waymo önvezető autós céget, 365 millió dollárt hozott, ami az egy évvel ezelőtti 285 millió dollárhoz képest emelkedett. A második negyedév során az Alphabet számos bővítési frissítést hajtott végre, többek között az önvezető autós egységét, a Waymót illetően, amely megnyitotta szolgáltatását az összes San Franciscó-i felhasználó előtt. A lépés a Waymo második városi bevezetése volt, miután 2020-ban debütált Phoenix metropolisz területén.

Erős teljesítményünk ebben a negyedévben kiemeli a keresés folyamatos erejét és a felhőpiac lendületét” – mondta az Alphabet vezérigazgatója, Sundar Pichai az eredményközleményben. „A mesterséges intelligencia stack minden szintjén innoválunk. Hosszú ideje vezető szerepet játszó infrastruktúránk és házon belüli kutatócsapataink jó pozíciót biztosítanak számunkra a technológia fejlődésével és az előttünk álló számos lehetőség kihasználásával.” – írja a cnbc.