Jókorát ugrott a Marriott profitja
A világ legnagyobb szállodaláncát üzemeltető amerikai Marriott International adózott eredménye 26 százalékkal, 848 millió dollárra, részvényenként 2,87 dollárra emelkedett a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 673 millió dollárról, részvényarányosan 2,12 dollárról.
A cég a New York-i tőzsde keddi nyitása előtt ismertette azt is, hogy az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyeresége 1,96 dollárról 3,57 dollárra nőtt a tavalyi utolsó három hónapban. A bevétel 3 százalékkal, 6,1 milliárd dollárra bővült a 2022. utolsó negyedévi 5,92 milliárd dollárról. Elemzők véleményének átlagában kisebb, 2,12 dolláros egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség és némileg nagyobb, 6,2 milliárd dollár bevétel szerepelt. A társaság egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) 7,2 százalékkal nőtt. Összehasonlítható alapon, árfolyam-ingadozásai nélkül, az Egyesült Államokban és Kanadában egyaránt 3,3 százalékkal. A nemzetközi piacokon pedig 17,4 százalékkal – ismertette a távirati iroda.
A Marriott a negyedik negyedévben 4,7 millió részvényt vásárolt vissza 965 millió dollárért. Tavaly összesen több mint 4,5 milliárd dollárt juttatott vissza a részvényeseknek osztalék formájában és visszavásárlások révén. A Marriott International idén 9,18-9,52 dollár egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereségre számít és 3-5 százalék közötti RevPAR-növekedést vár. Marriott International 139 országban mintegy 8700 szállodát üzemeltet több mint 30 márkanév alatt. A cég leghíresebb szállodaláncai a Ritz Carlton, a Courtyard, a Residence Inn, a Marriott, a St. Regis, a Le Meridien, a Sheraton és a Four Points.
Fotó:shutterstock.com