2024 november 18

Felülmúlta a várakozásokat a PepsiCo

A PepsiCo Inc., a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója a vártnál jobban bővülő bevételről és profitról számolt be kedden közzétett első negyedéves pénzügyi jelentésében.

A PepsiCo azt közölte, hogy a március 23-án záródott pénzügyi negyedévben a bevétele 2,3 százalékkal, 18,25 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 17,846 milliárd dollárról. Az elemzők kevésbé növekvő, 18,07 milliárd dolláros bevételre számítottak. A PepsiCo adózott eredménye az idei első negyedévben 2,042 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,932 milliárd dollárról. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 1,61 dollár volt, felülmúlva a szakértők által várt 1,52 dollárt és az előző év azonos időszakában jegyzett 1,50 dollárt.

Az első negyedévben elért 3 százalékos organikus (árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított) bevételnövekedést az átlagos eladási árak 5 százalékos növekedésének és az értékesítési volumen 2 százalékos csökkenése hatásának a következménye a jelentés szerint.

A PepsiCo az elmúlt két évben részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt jelentősen emelte árait, a kereslet azonban a növekvő árak hatására gyengült, különösen Észak-Amerikában; az áremelés üteme lassult az idei első negyedévben. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 11 százalékos, Európában pedig 10 százalékos organikus értékesítési növekedést ért el a vállalat az év első három hónapjában.

A francia Carrefour, Európa egyik legnagyobb áruházlánca januárban bejelentette, hogy a továbbiakban négy európai országban nem szerepelnek kínálatukban a PepsiCo termékei „az elfogadhatatlan áremelések miatt”. A két vállalat azonban később rendezte az árvitát, és a Carrefour április eleje óta ismét árusítja a PepsiCo termékeit. A cég megerősítette, hogy az idei évre legalább 4 százalékos organikus bevételnövekedésre és legalább 8 százalékos egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereségnövekedésre számít.

Képek forrása: Shutterstock