2024 december 24

Apple – Megugrott az iPad értékesítés, 5%-os eladás növekedés

Apple csütörtökön a Wall Street várakozásait felülmúló pénzügyi harmadik negyedéves eredményről számolt be, a teljes bevétel 5%-kal nőtt.

Az Apple részvényei a hosszabb kereskedésben stagnáltak.

Íme, hogyan teljesített az Apple az LSEG konszenzusos becsléseivel szemben a június 29-én zárult negyedévre vonatkozóan:

EPS: 1,40 dollár a becsült 1,35 dollárral szemben.

Bevétel: 85,78 milliárd dollár a becsült 84,53 milliárd dollárral szemben.

iPhone bevételek: 39,30 milliárd dollár a becsült 38,81 milliárd dollárral szemben.

Mac bevételek: 7,01 milliárd dollár a becsült 7,02 milliárd dollárral szemben.

iPad bevétel: 7,16 milliárd dollár a 6,61 milliárd dolláros becsléssel szemben.

Viselhető eszközök, otthoni eszközök és kiegészítők bevétele: 8,10 milliárd dollár a 7,79 milliárd dolláros becsléssel szemben.

Szolgáltatások bevétele: 24,21 milliárd dollár a becsült 24,01 milliárd dollárral szemben.

Bruttó árrés: 46,3% a becsült 46,1%-kal szemben

Az Apple a mostani negyedévben is hasonló általános bevétel-növekedésre számít, mondta Luca Maestri, a vállalat pénzügyi vezetője az elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésen.

Az Apple arra is számít, hogy a szolgáltatások nagyjából ugyanolyan ütemben nőnek majd, mint az előző három negyedévben, ami körülbelül 14%-os volt. A vállalat 14,2 és 14,4 milliárd dollár közötti működési kiadásokkal számol a jelenlegi negyedévben – tette hozzá Maestri -, a bruttó árrés pedig 45,5 és 46,5% közötti lesz.

Az Apple 21,45 milliárd dollár nettó nyereséget jelentett a negyedév során, szemben az egy évvel korábbi 19,88 milliárd dollárral, vagyis részvényenként 1,26 dollárral.

Az Apple legfontosabb üzletága továbbra is az iPhone, amely a negyedév során a vállalat teljes forgalmának mintegy 46%-át tette ki. Bár a techóriás felülmúlta az LSEG becsléseit, a termékcsalád bevétele még így is mintegy 1%-kal csökkent éves szinten, 39,29 milliárd dollárra.

„Változatlan árfolyamon számolva nőttünk éves szinten. És valahogy így tekintünk rá operatív szempontból” – mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a CNBC Steve Kovach-nak.

Cook elmondta, hogy bár az Apple még nem tud beszélni az újonnan bejelentett Apple Intelligence szolgáltatásának pozitív árbevételi hatásáról, amíg az ősszel meg nem kezdi szállítani az ügyfeleknek, elmondta, hogy a vállalat növelte a kiadásokat a szolgáltatás elkészítése érdekében.

„Amit tettünk, az az, hogy sok embert átcsoportosítottunk az AI-hez, akik korábban más dolgokon dolgoztak” – mondta Cook. „Az adatközpontok szempontjából, mint tudják, hibrid megközelítést alkalmazunk. Tehát mind a sajátjainkkal, mind pedig partnerekkel együttműködve dolgozunk. És így ez a capex a partnerek pénzügyeiben lenne, és mi fizetnénk a kiadásokat.”

„Az idei negyedéves eredményeinkbe természetesen beágyazottan benne van, hogy éves szinten nőtt az az összeg, amit az AI-ra és az Apple intelligenciájára költünk” – tette hozzá Cook.

Az Apple a legerősebb növekedést az iPad üzletágában mutatta, amely éves szinten közel 24%-kal, 7,16 milliárd dollárra növelte eladásait. A negyedév során 2022 óta először adott ki új iPadeket, ami frissítési hullámot indított el.

Cook elmondta, hogy az iPad-vásárlók mintegy fele első alkalommal vásárol, ami arra utal, hogy a táblagépek piaca még nem telített.

Az Apple Mac részlege 7 milliárd dolláros eladásról számolt be, ami mintegy 2%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi negyedévhez képest.

Az Apple Watch eladások, az olyan fejhallgatók, mint a Beats vagy az AirPods, és a HomePod otthoni hangszórók a „Wearables, Home, and Accessories” alatt jelentek meg. A gyűjtőkategória forgalma 2%-kal, 8,10 milliárd dollárra csökkent a negyedév során.

„Az Apple Watch vásárlóinak elképesztő kétharmada új termék volt. Tehát még mindig jelentősen növeljük ezt a bázist” – mondta Cook.

A szolgáltatások üzletág az Apple legfontosabb növekedési kategóriája, amelybe a hardvergaranciák, a Google-től származó bevételek, a havi felhőalapú tárhely-előfizetések és a vállalat tartalom-előfizetései, például az Apple TV+ tartoznak. A vállalat 24,21 milliárd dolláros Services árbevételről számolt be, ami 14%-os növekedést jelent, és összhangban van az Apple előrejelzésével és az LSEG becsléseivel.

Az Apple közleményben közölte, hogy minden egyes régióban több aktív készülékkel rendelkezik, mint korábban bármikor, anélkül, hogy konkrét számot közölt volna. Az aktív készülékek száma azért fontos, mert a meglévő ügyfelek egy olyan csoportját jelenti, akiknek el tudja adni nyereséges szolgáltatásait. Az Apple februárban azt közölte, hogy 2,2 milliárd aktív készülékkel rendelkezik.

A vállalat közölte, hogy 1 milliárd fizetett előfizetése van, ami magában foglalja az Apple App Store-on keresztül az iPhone-alkalmazásokra való előfizetéseket is.

Az Apple eladásai azonban 6%-kal, 14,72 milliárd dollárra csökkentek a Tajvant és Hongkongot is magába foglaló Nagy-Kínában. Az Apple nyomás alatt áll a kínai kontinensen, mivel a helyi riválisok, például a Huawei, konkurens termékeket vezetnek be.

„Nem tudom, hogy a könyv minden fejezete hogyan olvasható, de hosszú távon nagyon magabiztosak vagyunk” – mondta Cook az elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésen.

Az Apple közölte, hogy a negyedév során 32 milliárd dollárt költött osztalékra és részvény-visszavásárlásra.