2024 november 15

Alternatív befektetési lehetőségek az EV szektorban

Az EV szektor térhódítása elkerülhetetlennek látszik, úgy néz ki, hogy egy óriási EV piaci boom elején vagyunk. A kormányzatok ösztönző programokkal segítik az elektromos autók elterjedését. Joe Biden amerikai elnök azt szeretné, hogy 2030-ra az Amerikában értékesített autók körülbelül 50 százaléka elektromos modell legyen. Biden célja, hogy Amerika legyen az EV piac úttörője. Emellett a fejlett országokban is egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntartható közlekedés.

Az elmúlt évben a tőzsdéken is megfigyelhető volt az EV mánia, például a Tesla részvényei 81 százalékkal, a Nio részvényei 171 százalékkal emelkedtek az elmúlt egy év során.

Minden jel arra mutat, hogy változás előtt áll az autóipar. Globálisan is egyre népszerűvé válnak az elektromos vagy hibrid hajtással szerelt járművek és jelenleg úgy fest, hogy ez a tendencia folytatódhat a jövőben. De végül mely gyártók lesznek az EV mánia nagy nyertesei? Nem egyszerű a kérdés, éppen ezért biztonságosabbnak tűnik, ha közvetetten fektetünk be az EV szektorba és nem közvetlenül az EV gyártók részvényeit vásároljuk meg.

Jelenleg is látható, hogy túl sok szereplő akarja kiragadni a maga részét az EV szektorból. A befektetőknek a fogyasztók ízlésvilágának potenciális megváltozásával is kalkulálni kell. Lehetelten megjósolni, hogy néhány év múlva melyik EV gyártó dizájnja lesz a legnépszerűbb.

Mostanság a tőkepiaci hype némileg alább hagyott a Tesla és a Nio kapcsán. A befektetők egy része úgy gondolja, hogy a két EV gyártó részvényei a várt bevételhez képest túl magas értékeltségi szinten forognak. A Tesla 2021-ben több mint 5 százalékot, a Nio közel 22 százalékot esett.

Hogyan lehetne meglovagolni az EV-k térhódítását, ha nem közvetlenül a gyártók részvényeibe fektetünk be? Biztonságosabb megoldásnak látszik, ha olyan vállalatok papírjait vásároljuk meg amelyek csak közvetetten köthetőek az EV szektorhoz, autóiparhoz, ám jelenlétük létfontosságú.

Ilyen vállalatok például az akkumulátor gyártásban részt vevők, a töltési hálózatokkal foglalkozó cégek, a nyersanyag beszállítók, a chipgyártók és az olyan technológiai vállalatok, akik nélkül például az önvezető szoftverek nem állíthatóak elő.

A jelen cikkben leírt információk a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!