A Target első negyedéves eredményei felülmúlták a Wall Street becsléseit
A Target szerdán publikálta az első negyedéves eredményeit, amelyek felülmúlták a Wall Street becsléseit. Az árbevételük 23 százalékkal nőtt, a Walmarthoz és a Macy-hez hasonlóan a Target is profitál az újranyitó gazdaságból.
A Target egy amerikai üzletlánc, a Walmart talán legnagyobb riválisa. Jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban több mint 1900 üzletük működik és több százezer embernek biztosítanak munkalehetőséget.
A Target közleménye szerint az első negyedéves árbevételük 23 százalékkal nőtt, mivel a hűséges ügyfeleik kitartottak az üzletlánc mellett. Azt is elmondták, hogy profitálni tudnak a gazdasági újranyitásból, különösen nagy keresletet tapasztaltak a ruhák iránt.
„A fogyasztók egyre optimistábbak és minden bizonnyal arra számítunk, hogy továbbra is erős forgalmat fogunk tapasztalni üzleteinkben és valószínűleg a webhelyünk látogatottsága továbbra is ilyen magas marad.” – mondta Brian Cornell a Target vezérigazgatója szerdán. Ezen tényezők miatt a Target módosította a második negyedévvel kapcsolatos várakozásait, amely jóval meghaladja az elemzők becsléseit.
A Walmart, a Home Depot és a Macy’s is kifejezetten erős első negyedévet tudhat maga mögött. A vállalatok vezetői az értékesítés növekedését részben annak tulajdonították, hogy a fogyasztóknál nagyobb összegű megtakarítás halmozódott fel az elmúlt időszakban. A Walmart és a Macy’s szerint az emberek az utazáshoz és a bulizáshoz köthető termékeket vásárolnak leginkább, de még mindig jelentős részét képzik az eladásoknak az otthon felújítással kapcsolatos termékek.
A Target a pandémia alatt fokozott aktivitással működött online. Az online megrendelésekből származó bevételek jelentősen javították a társaság profitját. A vállalat több sajátmárkát is létrehozott, ami megkülönböztette őket a versenytársaiktól.
A Target a május 1-jével lezárult pénzügyi negyedévben elért eredményei:
Az árbevétel az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest 23 százalékkal 24.20 milliárd dollárra nőtt, az elemzők mindössze 21.81 milliárdos bevétellel kalkuláltak. Az egy részvényre jutó eredmény $3.69 lett, a várt $2.25-al szemben. A nettó jövedelem 2.1 milliárd dollárra, azaz részvényenként 4.17 dollárra ugrott az egy évvel korábbi 284 millió dollárról.
A vásárlók ismét többet költöttek ruházati cikkekre és háztartási cikkekre. A Target jelentősen növelte a saját márkájú termékeik eladási számát.
A Target üzleteiben és honlapján a forgalom 17 százalékkal nőtt a három hónapos időszakban az egy évvel korábbi értékhez képest. A bolti eladások száma 18 százalékkal, az online vásárlások száma 50 százalékkal növekedett.
A Target részvényei idén +17 százalékkal erősödtek, míg az elmúlt egy év során közel +65 százalékos teljesítményt ért el.
Forrás:CNBC