Alaska egyesülhet a Hawaiiannel
Az Alaska Airlines közölte, hogy a Hawaiian Airlines felvásárlására irányuló tervét jóváhagyta az Amerikai Igazságügyi Minisztérium, miután lejárt a trösztellenes szabályozó hatóságoknak az ügylet vizsgálatának befejezésére rendelkezésre álló időszak, anélkül, hogy a tranzakciót blokkoló per megindult volna. Nyolc hónappal azután, hogy a két légitársaság bejelentette az 1,9 milliárd dolláros megállapodást az egyesülésről.
A két légitársaságnak már csak az amerikai közlekedési minisztérium jóváhagyását kell megszereznie, mielőtt az ügylet lezárulna. Nem világos azonban, hogy ez a folyamat mennyi időt vesz igénybe. A Mergermarket szerint ez az egyesülés lenne a legnagyobb amerikai légitársasági fúzió azóta, hogy az Alaska Airlines 2016-ban egyesült a Virgin Americával.
„Az Alaska Airlines és a Hawaiian Airlines tervezett egyesülésére vonatkozó, törvény szerinti vizsgálat befejezésére az Amerikai Igazságügyi Minisztérium számára rendelkezésre álló határidő lejárt” – áll az Alaska Airlines közleményében. „Ez jelentős mérföldkő a légitársaságaink egyesítésének folyamatában”, nyilatkozták az érdekelt felek.
Kihívásokkal néztek szembe
A Hawaiian Airlines számos kihívással nézett szembe az üzletet megelőző hónapokban – amelyet a két légitársaság tavaly decemberben jelentett be, többek között a Maui erdőtüzekkel, a Southwest Airlines által támasztott fokozott versennyel, valamint az Ázsiába irányuló és onnan induló utazások lassúbb helyreállásával a Covid-19 világjárvány után.
A Hawaiian Airlines 2020 kezdete óta egy negyedév kivételével minden negyedévben nettó veszteséget könyvelt el. De a vezetők nemrég azt leszögezték, hogy a foglalási trendek javulnak. A Hawaiian Airlines részvényei több mint 11%-ot emelkedtek az Alaska bejelentése után. A részvények értéke az elmúlt egy évben közel megduplázódtak, miközben a riválisok részvényei csökkentek – számolt be róla a reuters.com hírügynökség.
Egyetlen platform alatt
A két légitársaság decemberben, az üzlet bejelentésekor azt mondta, hogy megtartják az egyes légitársaságok márkáját, de egyetlen platform alatt fognak működni, és egy több mint 360 repülőgépes flottát fognak egyesíteni, amely több mint 130 célállomást fog lefedni.
A Közlekedési Minisztérium kedden közölte, hogy „felülvizsgálja a kérelmet, és csak akkor hagyhatja jóvá az átruházást, ha az a közérdeknek megfelel”.