Termékpalettájának intenzív és átfogó elektromosítását forszírozó stratégiát mutatott be csütörtökön a Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autóipari tömörülése.

Az idén januárban az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött autóipari konszern vezérigazgatója, Carlos Tavares online tájékoztatóján bejelentette, hogy a konszern 2030-ig 30 milliárd eurót fordít majd termékpalettája teljesen vagy részben elektromos modellekkel való bővítésére, valamint elektromos hajtástechnológiai és járműelektronikai fejlesztésekre.

A technológiai fejlesztések célja négyféle platformra épülő, három különböző elektromos hajtásánc beépítésével modul rendszerben összeállítható és mindemellett standardizált akkumulátor egységeket felhasználó elektromos autók összeállítása lesz a konszern összes márkája számára.

Az elektromos autók 500-800 kilométeres hatótávval rendelkeznek majd és olyan gyorstöltő technológiával lesznek ellátva, amely a töltés minden egyes percével 32 kilométer megtételéhez elegendő elektromos energiával látja el a járművet. Az egységes platformra modulrendszerrel felépített járművek hosszú élettartamát szoftverfrissítésekkel és hardver-felújításokkal lehet majd biztosítani – ismertette a távirati iroda.

A Stellantis célja, hogy a konszern mind a 14 márkája, közöttük a Jeep, a Ram, az Opel, a Fiat, a Peugeot és a Maserati egyaránt “kategóriájában a legjobb” teljesen elektromos modellt kínálhassa a vásárlók számára – jelentette ki Carlos Tavares.

A Stellantis első számú prioritása az elektromos autók “megfizethetővé tétele” és ezt a célt szolgálják az említett
technológiai fejlesztések is. Konkrétan a kitűzött cél az, hogy az elektromos autók beszerzési és fenntartási költségei 2026-ra nagyjából megegyezzenek a belsőégésű motoros autókéval.

Carlos Tavares elmondta, hogy 2025-re “szinte mindegyik” európai modelljének lesz elektromos, vagy hibrid-elektromos változata. Az eladásoknak 2030-ra az elektromos és részben elektromos modellek teszik majd ki a 70 százalékát Európában és 35 százalékát az Egyesült Államokban.

A Stellantis márkái közé tartozó Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller a konszern csütörtöki tájékoztatója apropóján bejelentette, hogy 2028-ra az Opel teljes európai modellpalettája elektromos autókból áll majd. Az Opelt pedig be fogják vezetni a kínai piacra is, mint teljesen elektromos márkát. Az évtized közepére bemutatják az Opel klasszikus Manta modelljét teljesen elektromos sportkocsi kivitelben.

Az idei év első felében a Stellantis 7,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el a csütörtökön Amszterdamban tett bejelentése szerint. Az éves terv ennél valamivel gyengébb eredményt, 5,5 és 7,5 százalék közötti bevételarányos jövedelmezőséget irányoz elő.

A Stellantis öt akkumulátorgyártó “gigafactory” létesítésével tervezi biztosítani saját akkumulátor ellátását. Az üzemek
Európában és Észak-Amerikában épülnek majd fel.

A Stellantis részvénye csütörtökön több mint két százalékkal gyengült a milánói tőzsdén, amit piaci szakértők a kilátások ismeretében végrehajtott profitkivételnek tulajdonítottak, mivel az árfolyam már 20 százalékkal ment fel április vége óta