Ugyan csaknem felére csökkent a Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern adózás utáni, illetve a kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest, bevétele azonban csaknem 9 százalékkal emelkedett, és a cég megemelte idei árbevétel-növekedési prognózisát.

A Henkel adózott nyeresége az első hat hónapban 448 millió euróra esett a tavalyi első félévi 947 millió euróról. Az adózás és kamat előtti eredmény (EBIT) pedig 1,3 milliárd euróról 684 millió euróra zsugorodott. A társaság hétfői közleménye szerint a július végével záródott első hat hónapban az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves (organikus) árbevétele 8,9 százalékkal nőtt. Nyugat-Európában 2,2 százalékkal, Kelet-Európában 23,2 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 3,2 százalékkal, Észak-Amerikában 9,2 százalékkal, Latin-Amerikában 16,9 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 6,1 százalékkal nőtt az organikus árbevétel.

A ragasztószergyártó üzletágban az organikus árbevétel 12,2 százalékkal nőtt, a szépségápolási üzletágé 8,2 százalékkal, a mosó- és háztartási tisztitószerek üzletágé pedig 7,4 százalékkal bővült. A Henkel hétfőn ismertetett új előrejelzése szerint az organikus értékesítés növekedése 4,5-6,5 százalék lesz az idén az eddig becsült 3,5-5,5 százalékkal szemben. Áprilisban a cég úgy döntött, hogy kivonul Oroszország és Fehéroroszország piacáról az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt. “A Henkel gondosan mérlegel minden lehetőséget és az év végéig tervezi befejezni a folyamatot”, áll a társaság közleményében – közölte a távirati iroda.