A higiéniai védőbevonatot gyártó Resysten Hungary Kft. 750 millió forintos tőkebevonásról állapodott meg a Columbus Magántőkealappal, a tőkebefektetést globális terjeszkedésre és a cég kutatási-fejlesztési bázisának fejlesztésére fordítják – tájékoztatott a társaság

A közlemény szerint a bevont forrásból fedezik a törökbálinti laboratórium fejlesztését és a tengerentúli terjeszkedést, elsődlegesen az amerikai piacon. Hozzátették, hogy az állandóan változó igények és az egyes célpiacok hatósági előírásainak való megfelelés miatt szükséges fejleszteni a laboratórium K+F tevékenységét. “A Resysten már az alapítása óta globálisan gondolkodott és olyan befektető partnert keresett, amely a nemzetközi terjeszkedéshez nem csupán a szükséges tőkét, de az ehhez szükséges szaktudást és kapcsolatrendszert is biztosítja” – idézte a közlemény Lehoczky Péter alapító-tulajdonost, a cég ügyvezetőjét. A 2014-ben alapított családi vállalkozás saját fejlesztésű, fotokatalikus higiéniai védőbevonatot gyárt, amely egy éven át képes megakadályozni a kórokozók megtapadását szinte bármilyen felületen. A Resysten egészségügyi és oktatási intézmények, tömegközlekedési cégek számára biztosítja szolgáltatását, emellett multinacionális vállalatok és bevásárlóközpontok jelentik a főbb vevőkört. A koronavírusjárvány 2020-as megjelenése tovább növelte az érdeklődést a cég szolgáltatásai iránt.

A Resysten mintegy tucatnyi európai piacon jelent meg, valamint az Egyesült Államokban, továbbá Tajvanon és Makaón. Az MTI érdeklődésére a cég megerősítette, hogy a frissen bevont forrásból elsődlegesen az amerikai piacon, valamint Nyugat-Európában szeretnének növekedni. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Resysten Hungary Kft. 2020-ban 4 dolgozót foglalkoztatott, 2021-ben 6-ot. A társáság tavaly csaknem 336 millió bevétel mellett 29,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg 2020-ban 298,2 millió forint árbevétel mellett 57 millió forint nyereséggel zárt. Az Eximbank Zrt. és a Carion Holding Zrt. 2019-ben hozta létre a Columbus Magántőkealapot, hogy segítse a magyar kis- és közepes vállalkozások nemzetközi piacra lépését, terjeszkedését, elsősorban az Egyesült Államokban.