Rendkívüli Hírek:

2024 október 21

Többet költenek jövőre a cégek a munkáltatói márkaépítésre

A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban. A megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben. Derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből.

A felmérés szerint az erre a célra kevesebbet tervezők aránya mindössze 7 százalék, és elenyésző azoké (2 százalék) akik nem költenek ilyen célra. A felmérés szerint többen terveznek létszámbővítést (56 százalék), mint 2024-ben (53 százalék). De vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van napirenden. Rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok. Hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, amivel számolni kell. Ezekre is rámutatott a felmérés. Tették hozzá.

Kiemelték, hogy amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt a munkáltatói márkaépítés eredményességi mutatójának második helyén. Addig idén a jelentkezők számának növelése után az ismertség került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez tartozik. Jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület vagy szakember felel. A vállalatok 42 százaléka külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

Employer branding

Horváth Ádám a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, aki egyben az Európai Employer Branding Szövetség alelnöke is az MTI-nek elmondta, az employer branding nem más, mint az a törekvés a cégek részéről, hogy termékeik, szolgáltatásaik mellett mint munkáltató is ismertté váljanak. Hozzátette, a munkáltatói márkaépítés eszköztára nagyon sok lehetőséget rejt magában. Ezekkel a cégek növelni tudják eredményességüket vagy jelentős költségeket tudnak megtakarítani, ami a jelen gazdasági helyzetben igen sok céget érdekel.

Horváth Ádám szerint költségcsökkentéssel járhat a cégek számára például, ha az egy-egy nyitott pozíció betöltéséhez szükséges időt az emloyer brandingnek köszönhetően meg tudják felezni. Vagy ha a cégek saját csatornáikon, fejvadász beiktatása nélkül tudnak minél több üres álláshelyet betölteni. Ezek és más hasonló, a toborzással összefüggő tényezők együttesen jelzik a munkáltatói márkaépítésre fordított kiadások megtérülését. A 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérésben a megkérdezett cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.

Képek forrása: Shutterstock