Több szempontból is bűzlik a fogászati szolgáltató
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy fogászati szolgáltatást nyújtó cég reklámgyakorlata miatt, mely több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
A nemzeti versenyhatóság azt valószínűsíti, hogy a MindentMent Kft. szolgáltatásának népszerűsítése több okból is tisztességtelennek minősülhet.
A reklámok feltehetően valótlanul hirdetik a cég piacelsőségét, egyedülállóságát (pl. „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”). Emellett nem kellően alátámasztottak, ezért megtévesztőek lehetnek a környezetbarát működésre utaló állítások (pl. „környezettudatos rendelő”) és a hozzájuk kapcsolódó, tanúsítványnak tűnő képi megjelenítés. A Versenyhivatal továbbá azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozás törli honlapján és Facebook-oldalán a szolgáltatására nézve negatív véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jeleníti meg. Ez a gyakorlat – ha a fogyasztók nem kapnak róla megfelelő tájékoztatást – a szakmai gondosság követelményével ellentétes, így szintén jogsértő lehet.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.