Starbucks – elmaradt az elemzői várakozásoktól az eredmény
A Starbucks kedden olyan negyedéves bevételről számolt be, amely elmaradt az elemzői várakozásoktól, mivel mind amerikai, mind nemzetközi kávézói gyengébb kereslettel szembesültek.
Az eredmények mégsem voltak olyan rosszak, mint amitől a befektetők tartottak. A vállalat részvényei több mint 5%-kal emelkedtek a meghosszabbított kereskedésben.
Íme, mit jelentett a vállalat a Wall Street várakozásaihoz képest, az LSEG elemzői felmérése alapján:
Egy részvényre jutó nyereség: a várt 93 centtel szemben.
Bevétel: 9,11 milliárd dollár a várt 9,24 milliárd dollárral szemben.
A kávéóriás 1,05 milliárd dolláros, részvényenként 93 centes, a vállalatnak tulajdonítható nettó nyereséget jelentett a harmadik negyedévre vonatkozóan, szemben az egy évvel korábbi 1,14 milliárd dollárral, részvényenként 99 centtel.
A tételek nélkül számolva a Starbucks 93 centet keresett részvényenként.
A nettó árbevétel 1%-kal 9,11 milliárd dollárra csökkent. A vállalat azonos üzletekben elért forgalma 3%-kal csökkent a negyedévben, amit a tranzakciók 5%-os visszaesése táplált.
Az amerikai üzletek forgalma ebben a negyedévben is csökkent, 6%-kal. A belföldi egyablakos eladások 2%-kal csökkentek, amit az átlagos jegyárbevétel növekedése támogatott. Az elmúlt negyedévben a vezetők a lemaradó amerikai üzletág felélesztésére irányuló tervekről beszéltek, amelyek között szerepel a kedvezményekre és az új italokra való támaszkodás, hogy visszahozzák a láncot elhagyó vásárlókat.
Laxman Narasimhan vezérigazgató kedden elmondta, hogy egyre több vásárló vásárolja a csomagolt kávét az élelmiszerüzletekben, de a „kihívásokkal teli fogyasztói környezet” megnehezíti a kávézók eladásait.
Ennek ellenére a vállalat már lát zöld utat az amerikai üzletágban, például az új termékek sikerét. A boba-ihlette gyöngyökkel készült Summer-Berry Refreshers italai megdöntötték a vállalat egyhetes termékbevezetési rekordját. A következő negyedévben visszatérnek a több mint két évtizeddel ezelőtti bevezetése óta örök kedvencnek számító Pumpkin Spice italok is.
A vállalat mostantól lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy mobilalkalmazáson keresztül rendeljenek és fizessenek anélkül, hogy csatlakoznának a jutalmazási programjához. Az alkalmazás fejlesztései azt is jelentik, hogy pontosabban meg tudja jósolni, mikorra készül el a rendelés, ami csökkenti a vásárlói panaszok számát. Howard Schultz korábbi vezérigazgató a LinkedIn-en közzétett levelében a múlt negyedévi borús jelentés után azt mondta, hogy a vállalatnak meg kell javítania a mobilalkalmazás élményét, hogy visszanyerje a vásárlókat.
Nem Schultz az egyetlen befektető, akit felháborított a Starbucks teljesítménye az utóbbi időben. Az Elliott Management aktivista fedezeti alap részesedést szerzett a Starbucksban. Narasimhan elismerte, hogy a cég részvényese a Starbucksnak, és elmondta, hogy az eddigi beszélgetések konstruktívak voltak.
Észak-Amerikán kívül az azonos üzletek forgalma 7%-kal csökkent. Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán az egy üzletben elért eladások 14%-kal zuhantak, mivel mind az átlagos jegyárbevétel, mind a tranzakciók száma csökkent.
A Starbucksnak Kínában keményebb versennyel kellett szembenéznie a helyi kávézók részéről, amelyek árban alákínálnak a kávéóriásnak. Vannak azonban biztató jelek is az országban. Narasimhan szerint az átlagos napi tranzakciók és a heti eladások Kínában negyedévről negyedévre javultak.
Narasimhan szerint a vállalat „korai szakaszban” van a stratégiai partnerségek feltérképezésében, hogy felgyorsítsa a növekedést Kínában. Egyelőre nem világos, hogy milyen formát ölthet ez a partnerség.
A Starbucks a pénzügyi negyedévben nettó 526 új üzletet nyitott.
A vállalat megismételte a múlt negyedévben adott kilátásait. A vállalat alacsony egyszámjegyű százalékos bevételnövekedést és az egy részvényre jutó eredmény növekedését a stagnálástól az alacsony egyszámjegyű százalékig terjedő tartományba várja.