2024 november 18

Hugo Boss – Hatalmas esés, a kínai kereslet visszaesése miatt

A Hugo Boss részvényei kedden 10%-ot is zuhantak, miután a vállalat csökkentette értékesítési kilátásait, és ezzel a legújabb high-end divatcég lett, amely a luxusszektor tartós problémáira figyelmeztetett.

A német divatház hétfőn közölte, hogy az egész évre legfeljebb 4,35 milliárd eurós (4,73 milliárd dollár) árbevételre számít, ami némileg elmarad a korábbi, legfeljebb 4,45 milliárd eurós előrejelzéstől.

A vállalat a felülvizsgált kilátásokat a „tartós makrogazdasági és geopolitikai kihívásokkal” magyarázta, és Kínát és az Egyesült Királyságot nevezte meg különösen nagy kihívást jelentő piacokként.

A részvények kissé csökkentették veszteségeiket, és londoni idő szerint 9:53-kor 8,8%-os mínuszban kereskedtek.

Hugo Boss vezérigazgatója is megszólalt

„Jelentős globális makrobizonytalanság időszakában működünk, ami a második negyedévi teljesítményünket is befolyásolta” – mondta Daniel Grieder vezérigazgató közleményében.

Bár a makrogazdasági fellendülés időzítése továbbra is bizonytalan, az erős márkáinkba, a BOSS-ba és a HUGO-ba való következetes beruházási stratégiánk bizakodóvá tesz bennünket abban, hogy továbbra is képesek leszünk a trend feletti növekedésre és további piaci részesedések megszerzésére” – tette hozzá.

Az előrejelzéscsökkentés a vállalat idei második ilyen jellegű intézkedése, miután a kiskereskedő márciusban azt mondta, hogy a 2024-es forgalomnövekedés valószínűleg 3%-6%-ra lassul. A hétfői felülvizsgálat ezt a célt tovább mérsékli, és a csoportos devizanemben számolva 1-4%-os növekedést irányoz elő.

Az alapkezelő szerint a luxusszektor növekedése várhatóan mérséklődik, ahogy visszatér a normalizált ütemhez.

A Hugo Boss csoportos árbevétele 1%-kal, 1,02 milliárd euróra csökkent előzetes alapon a második negyedévben, elsősorban az ázsiai és az európai visszaesés miatt – közölte a vállalat hétfőn.

Második negyedév

A második negyedévi üzemi eredmény éves szinten 42%-kal 70 millió euróra esett vissza, ami „a lágyabb értékesítési trendeket és az üzletágba történő stratégiai befektetéseket” tükrözi – írta előzetes jelentésében a vállalat.

Grieder elmondta, hogy várakozásai szerint a vállalat az év második felében visszatér a nyereséges növekedéshez.

A kiigazított kilátások azért születtek, mert a makrogazdasági és geopolitikai aggodalmak tágabb értelemben is megterhelték a luxusszektort, és más csúcskategóriás márkák, köztük a Burberry és az LVMH is az eladások lassulásáról számoltak be.

A Burberry részvényei hétfőn 16%-ot zuhantak, miután a kiábrándító első negyedévi pénzügyi teljesítménye miatt a vállalat profitfigyelmeztetést adott ki, leváltotta vezérigazgatóját és megszüntette osztalékát. A vállalat londoni idő szerint 9 óra 50 perckor 1,3%-os csökkenéssel kereskedett.

A Richemont svájci luxuskonszern hétfőn mindössze 1%-os forgalomnövekedésről számolt be változatlan árfolyamon számolva az első negyedévben, mivel a kínai eladások visszaesése rányomta a bélyegét a cég eredményeire.

Az egykor jövedelmező kínai piac gyengébb kereslete már több negyedév óta jól jelzi a luxusszektor megterhelését, mivel a világ második legnagyobb gazdasága a világjárványból való kilábalásért küzd.

Swetha Ramachandran, az Artemis Fund Managers globális részvényalap-kezelője a CNBC-nek elmondta, hogy a kínai fogyasztói kiadások lassulása azonban túlértékelt lehet, mivel sok kínai vásárló ismét a tengerentúlon bonyolítja le nagy értékű vásárlásait.

„A világjárvány előtt a kínai fogyasztók luxuskeresletének mintegy 70%-a a kínai szárazföldön kívül zajlott. A zárlat miatt, mivel senki sem tudott utazni, ez mind visszatért a szárazföldi Kínába” – mondta a CNBC »Squawk Box Europe« című műsorában kedden.

„Most, hogy az emberek újra mozgásban vannak, ez ismét külföldre vándorol, ami megmagyarázza a többi ázsiai célállomás erősödését, amelyeket a kínai utazók jelenleg előnyben részesítenek” – tette hozzá, megjegyezve, hogy Japán a gyenge jen miatt különösen népszerűnek bizonyult a nemzetközi vásárlók körében.