Brutális zuhanás a Snap részvényeknél
Snap részvények esett több mint 20% a meghosszabbított kereskedés csütörtökön, miután a vállalat jelentett iránymutatást a harmadik negyedévre, amely elmaradt az elemzők becslései.
Íme, hogyan teljesített a vállalat:
Az egy részvényre jutó nyereség: LSEG szerint: 0,02 dollár korrigálva, szemben a várt 0,02 dollárral részvényenként.
Bevétel: 1,24 milliárd dollár a várt 1,25 milliárd dollárral szemben az LSEG szerint.
Globális napi aktív felhasználók: 432 millió a várt 431,1 millióval szemben, a StreetAccount szerint.
Egy felhasználóra jutó globális átlagos bevétel: 2,86 dollár a várt 2,91 dollárral szemben a StreetAccount szerint.
A Snap szerint a harmadik negyedéves bevétel 1,335 és 1,375 milliárd dollár között lesz, a középső érték 1,355 milliárd dollár.
Az elemzők 1,36 milliárd dollárra számítottak. A vállalat 70 millió és 100 millió dollár közötti korrigált eredményre számít, ami elmarad a 110 millió dolláros átlagos elemzői becsléstől a StreetAccount szerint.
A vállalat egy befektetői levélben közölte, hogy további beruházásokat hajt végre olyan területeken, mint az infrastruktúra, a személyzet és a marketing, és hogy továbbra is „tapasztalja a növekvő jogi és szabályozási terhek hatását a költségszerkezetünkre”.
A második negyedévi árbevétel 16%-kal nőtt az egy évvel korábbi 1,07 milliárd dollárról. A Snap szerint az eladásokat befolyásolta „a gyengébb márkás hirdetési környezet bizonyos fogyasztói diszkrecionális vertikális területeken”.
A havi aktív felhasználók száma 850 millióra nőtt a februári 800 millióról.
„Közösségünk a második negyedévben több mint 850 millió havi aktív felhasználóra nőtt, több mint 11 millió Snapchat+ előfizetővel” – mondta Evan Spiegel, a Snap vezérigazgatója közleményében. „Folytattuk a hirdetési platformunk skálázását, az aktív hirdetők több mint kétszeresére nőttek az előző évhez képest”.
A Snap 2022-ben debütált a Snapchat+ előfizetéses szolgáltatásával, amellyel az online hirdetéseken túli üzletágat kíván bővíteni, és az év elején azt mondta, hogy a szolgáltatás 2023-ban elérte az évi 249 millió dolláros éves bevételt.
Szerdán a Meta az elemzői várakozásokat felülmúló második negyedéves eredményről számolt be, és közölte, hogy a bevételek, amelyek túlnyomórészt online hirdetésekből származnak, az időszak alatt éves szinten 22%-kal, 39,07 milliárd dollárra nőttek. A Meta részvényei mintegy 5%-kal emelkedtek, miután a vállalat közzétette legutóbbi pénzügyi eredményeit, és a vártnál jobb előrejelzést közölt a folyó időszakra vonatkozóan.
A Pinterest részvényei a héten zuhantak, miután a vállalat közzétette legutóbbi eredményét, és az elemzők becsléseitől elmaradó harmadik negyedéves előrejelzést adott. Julia Brau Donnelly pénzügyi igazgató az elemzőknek egy eredménybeszámoló során elmondta, hogy a Pinterest „lágyulást tapasztalt a kifejezetten élelmiszer- és italhirdetők körében, akik szélesebb körű ellenszéllel navigálnak ebben a kategóriában”.
A múlt héten az Alphabet második negyedéves eredményéről számolt be, és azt mondta, hogy a Google hirdetési üzletága 11%-kal 64,6 milliárd dollárra nőtt. A YouTube reklámértékesítése 8,66 milliárd dollár volt a negyedévben, ami alacsonyabb az elemzők 8,93 milliárd dolláros várakozásánál.