2025 március 05

A webshopoknak is meg kell fogni a rezsiárakat

Rácz Pétert, a Complexpress fulfillment cég ügyvezetőjét kérdeztük, hogy milyen megoldások léteznek jelenleg Magyarországon a webshoplogisztika költségeinek optimalizálására.

„Ügyfeleinknél és az ajánlatkérő cégeknél is azt tapasztaljuk, hogy az őszi szezon minden e-commerce vállalkozást óvatosságra int. A legtöbb webshop szeretné optimalizálni a logisztika kiadásait, így elsősorban ezzel a kérdéssel fordulnak hozzánk a tulajdonosok” – mutat rá Rácz Péter.

Azok a cégek, amelyek előre készülnek a magasabb rezsiszámláktól vészes hónapokra most készítik elő őszi-téli költségvetésüket. A webáruházak esetében fulfillment szolgáltatással már jelentősen faragni lehet a rezsiárakon:

„A webshopok akkor tudnak a legtöbbet spórolni, ha nem tartanak fenn saját raktárat, hanem a termékek tárolását, csomagolását és kiszállítását hozzáértő logisztikai partnerre bízzák. Egy több száz vagy akár több ezer négyzetméteres raktárhelyiség fenntartása óriási anyagi teher, akár bérlésről, akár megvásárlásról van szó. Ennél sokkal kedvezőbb díjakat kínálnak a logisztikai cégek, ráadásul az adminisztráció és a munkaerő megszervezése is lekerül a tulajdonosok válláról.”

Az utóbbi években a dropshipping és a még újítóbb cross-shipping lettek a legrezsimentesebb logisztikai módszerek:

„Dropshipping és cross-shipping esetén sem kell raktározást, polcdíjakat fizetnie az ügyfeleknek, így a tárolási költségektől teljesen mentesülnek a webshopok” – magyarázza Rácz Péter. – „Mindkét rendszer lényege, hogy a megrendelt termék egyenesen a gyártótól vagy a nagykereskedőtől indul útjára a vásárlóhoz, ezért nem kell raktározni az árucikkeket. A kiadások így tervezhetők, ugyanakkor nincsenek fix tárolási költségek és még a kiszállítás is sokkal gyorsabb lesz.”