
A Walmart megmutatta, hogyan kell online eladni – Erősebb lett a nyereség, mint bárki várta
Az amerikai kiskereskedelmi óriás ismét bizonyította piaci fölényét. A Walmart az elemzők által vártnál magasabb nyereségről és lendületes e-kereskedelmi növekedésről számolt be első negyedéves jelentésében. A vállalat optimistán tekint az év hátralévő részére.
Erős negyedévet zárt a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca
A Walmart 2025 első negyedévében 165,6 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 2,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Bár ez az összeg épphogy elmaradt az elemzői várakozások átlagától (165,84 milliárd dollár), a profitvonalon meggyőzően teljesített – jelent meg a Reuters oldalán a hír.
Magasabb nyereség, erősebb működési eredmény
A működési eredmény 3 százalékkal 7,3 milliárd dollárra nőtt, míg az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény (EPS) 0,61 dollár lett, meghaladva az elemzői konszenzust (0,58 dollár). A cég teljesítményét tehát a nyereségességi mutatók húzták felfelé.
A Walmart e-kereskedelemben szárnyalt és optimista az éves előrejelzése
Különösen figyelemre méltó az online értékesítés alakulása. 22 százalékkal bővült a digitális forgalom, még az előző évi 21 százalékos növekedést is felülmúlva. Ez is jelzi, hogy a Walmart sikeresen alkalmazkodik a vásárlói szokások változásához.
A vállalat 3-4 százalékos árbevétel-növekedést vár az idei évre, míg a tisztított részvényarányos eredmény 2,50–2,60 dollár között alakulhat. A befektetők pozitívan fogadták a híreket. A részvény árfolyama 0,3 százalékos pluszban volt a nyitás előtti kereskedés során.