A vártnál jobban nőtt a Danone bevétele részben az áremeléseknek köszönhetően
A Danone a vártnál magasabb bevételt ért el az első negyedévben, részben magasabb árainak köszönhetően – derült ki a francia élelmiszeripari konszern szerdán közzétett pénzügyi jelentéséből.
Összehasonlítható alapon a társaság első negyedéves bevétele 10,5 százalékkal, egy évtizede a legerősebb ütemben 6,96 milliárd euróra emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Az elemzők véleményének átlagában 7,3 százalékos növekedés szerepelt. Az év első három hónapjában az összehasonlítható alapon számított bevétel 10,5 százalékos éves növekedése az értékesítési volumen 0,2 százalékos bővülésének és a 10,3 százalékos áremelésnek köszönhető. Európában a vállalat első negyedéves bevétele összehasonlítható alapon 6,2 százalékkal bővült éves összevetésben az értékesítési volumen 4,0 százalékos csökkenése és 10,2 százalékos áremelés mellett.
A vállalat pénzügyi vezetője, Juergen Esser február végi nyilatkozata szerint a Danone szükség esetén kész tovább emelni árait. Versenytársaihoz hasonlóan a francia élelmiszeripari konszern is érezte az inflációs nyomást 2022-ben, a magas nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében emelte értékesítési árait. Az idei első negyedévben a vállalat sikeresen áthárította a megnövekedett költségeket az áremelések révén, az értékesítési volumen pedig a magasabb árak ellenére is jól alakult. A Danone szerdai jelentésében felfelé módosította előrejelzését: az idei évre 4-6 százalék összehasonlítható bevételnövekedést vár a korábbi 3-5 százalék helyett.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, valamint az Alpro növényi alapú termékek. A Danone részvényének árfolyama mintegy 1 százalékos pluszban, 2021 szeptembere óta a legmagasabban állt a párizsi értéktőzsdén szerdán 12.30 körül.