
Vezetőváltás a Pumánál
Björn Gulden erős nemzetközi tapasztalat után érkezik a PUMA köreibe, majdnem 20 évet töltött el a sportszer- és cipőipar területén, ahol több vezetői pozíciót töltött be. 2012 eleje óta a dán ékszermárka, Pandora vezérigazgatójaként tevékenykedett. 2000 és 2001 között a norvég származású menedzser Európa legnagyobb cipőkereskedelmi vállalatát, a Deichmannt, majd a Rack Room Shoest és az Off Broadway Shoest irányította. 2000 előtt a Helly Hansennél és az Adidasnál is fontos szerepet töltött be.
„Björn Gulden személyében egy tapasztalt szakértőt köszönthetünk, bizonyítottan jó vezetői képességekkel és nagy tudással a sport és cipőmárkák menedzselésében.” – Jean-François Palus, a PUMA Igazgatósági Tanácsának elnöke és a PUMA fő részvényesének, a Kering csoportnak a vezetője pozitívan értékeli a kinevezést. – „ Meggyőződésem, hogy Björn Gulden vezetésével a PUMA az állandó szerkezeti átalakításokat és változásokat sikeresen fogja kezelni. Vezetői tapasztalatával határozottan követi a vállalat misszióját, miszerint a kereslet emelkedése mellett, fenntartható sport-, és lifestyle márkává váljon.”
Björn Gulden, a PUMA új vezérigazgatója szerint: „Megtisztelve érzem magam, hogy a PUMA-nál ilyen meghatározó szerepet tölthetek be, hiszen az iparág egyik legizgalmasabb és legerősebb márkája. A PUMA hatalmas potenciállal rendelkezik – mind a sport, mind a lifestyle piacon. Várom, hogy ezt a potenciált valós eredményekké változtathassam.”
A Gulden személyéről az sem titok, hogy fiatal futballista korában a német Bundesligában is játszott az FC Nürnberg csapatában. Gazdaságtudományi képzésen vett részt Norvégiában, majd Bostonban, a Babson Graduate School of Business intézményében MBE végzettséget szerzett. Folyékonyan beszél norvégül, angolul és németül, 2013 júliusától pedig a PUMA központjában, Németországban, Herzogenaurachban látja el feladatait.