
Utasszállító géppel száll ringbe a Bombardier
A Bombardier kiviteltől függően 100-160 férőhelyes C-sorozatú gépével az eddig a Boeing 737-es és Airbus A320-as gépcsaládok által uralt kategóriába kíván betörni. A Bombardier új gépének prototípusa az idén júniusban hajtja végre az első próbarepülést, az első példányokat pedig a tervek szerint 2014-ben adják át a megrendelőknek. A Bombardier a gépre 148 fix megrendeléssel és 234 opcióval rendelkezik.
Mike Arcamone, a Bombardier repülőgép ipari üzletágának igazgatója szerint a C-sorozatú gép alapjaiban forgatja majd fel az éles határvonalak mentén felosztott nemzetközi repülőgép piacot. A Bombardier és a brazil Embraer eddig a kevésbé frekventált „mellékszárny” útvonalakra alkalmas viszonylag kisebb méretű, úgynevezett regionális géptípusokat gyártott. A középméretű és közép-hatótávolságú géptípusok piacát, csakúgy, mint a széles törzsű, valamint az óriásgépekét a Boeing és az Airbus uralja. Miután orosz, kínai és japán gyárak megkezdték a regionális gépek piacának meghódítását, a Bombardier kénytelen volt a magasabb kategória felé terjeszkedni. A próbálkozás azonban egyáltalán nem kockázatmentes, hiszen a Boeing és az Airbus egyaránt nagy erővel modernizálja közép-hatótávolságú modellcsaládjait új, üzemanyagtakarékos hajtóművekkel és hatékonyabb szárnyprofillal szerelve fel azokat. Az Airbus A320neo azonban csak 2015-ben, a Boeing 737MAX pedig 2017-ben áll forgalomba. A gépek kiviteltől függően 100-200 férőhellyel rendelkeznek majd.