2024 december 22

Megállíthatatlanul tör előre a Huawei

Több mint 50 százalékkal több viselhető okoseszközt szállított le világszerte.

A vállalat Magyarországon a viselhető okoseszközök piacán megduplázta, a vezeték nélküli fülhallgatók területén pedig megháromszorozta eladásait a tavalyi év egészét tekintve.

Sikeres évet zárt a Huawei a viselhető okoseszközök piacán, köszönhetően többek között annak, hogy egyre nagyobb a vásárlók érdeklődése a termékcsoport iránt. Az IDC legfrissebb, a viselhető okoseszközök piacát vizsgáló jelentése (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker) alapján a Huawei 2020-ban a legdinamikusabban fejlődő piaci szereplő volt, és jelenleg a 3. helyet foglalja el az eladott eszközök tekintetében az egész világon. A vállalat tavaly 43,5 millió viselhető okoseszközt értékesített, ami 50,7 százalékkal több az előző évinél.

A közép-kelet-európai, balti és skandináv régióban 2020 negyedik negyedévében a Huawei 22 százalékos részesedéssel átvette a vezetést az okoskarkötők és okosórák piacán. A vállalat Magyarországon is kiválóan teljesített tavaly ebben a szegmensben: megduplázta (104%) eladásait a viselhető okoseszközök terén, a vezeték nélküli fülhallgatók piacán pedig megháromszorozta (201%) értékesítését 2019-hez képest.

Minőségi mobil eszközök

A vállalat sikerei többek között annak is köszönhetőek, hogy nemrégiben nyitották meg a Huawei Health Lab-ot, amely egyfelől teszteli és ellenőrzi az intelligens viselhető eszközöket, másrészt egy professzionális sportegészségügyi elemző és kísérleti részleget is működtet. A K+F laborban a Huawei intelligens viselhető eszközeit 25 különböző terheléses tesztnek vetik alá, és csak a mindegyik tesztet sikeresen teljesítő eszközök kerülnek a piacra. Ennek is köszönhető, hogy a vállalat viselhető okoseszközei az elmúlt évben több elismerést is begyűjtöttek technológiai szaklapoktól a tervezés, a fitnesz szoftverek és a különböző egészségfigyelő technológiák (például véroxigénszint mérés, alvásfigyelés) terén elért fejlődésükért.

A csúcskategóriás hordozható eszközökön kívül a vállalat az okostelefonok prémium szegmensében is megerősítette vezető szerepét az innováció tekintetében. A DXOMark legfrissebb rangsora a Huawei Mate 40 Pro technikai tudását és fotós képességeit egyaránt magasra értékeli – 136 pontot kapott – így ez a modell a piacon jelenleg a legjobb fotós és videós funkciókkal ellátott okostelefon.

Továbbra is kiemelkedő K+F tevékenység

A Huawei folytatja hosszú távú stratégiáját, amely a technológiai innovációba és kutatásba történő folyamatos beruházásokon alapul. Csak 2019-ben a vállalat bevételeinek 15,3 százalékát – vagyis 131,7 milliárd kínai jüant – fektette K+F-be, az elmúlt évtized során pedig több mint 600 milliárd jüant. A vállalatnak világszerte 14 kutatóközpontja és 36 közös innovációs központja van, melyek fókuszában a kutatás-fejlesztés áll. Ezen a területen több mint 96 ezer munkatárs dolgozik.

A Huawei Device-ról

A több mint 170 országban jelen levő Huawei termékeit és szolgáltatásait a világ népességének közel egyharmada használja. A Huawei 2020 második felében a világ legnagyobb okostelefon gyártójává vált. A vállalat 2019-ben összesen 240 millió okostelefont szállított le, amely 17%-os növekedés az előző évhez képest. A vállalat 23 kutatás-fejlesztési központot működtet világszerte, többek között az Egyesült Államokban, Németországban, Svédországban, Oroszországban, Indiában és Kínában. A Huawei fogyasztói üzletága egyike a Huawei Technologies Co. Ltd. négy üzletágának, amely okostelefonokat, PC-ket és tableteket, valamint viselhető okoseszközöket kínál és fejleszt ügyfeleinek. Az információs és telekommunikációs technológiák területén szerzett több mint 30 éves tapasztalat, kiterjedt nemzetközi hálózat és az üzleti partnerekkel kialakított szoros kapcsolat révén a Huawei Fogyasztói Üzletága a legújabb fejlesztéseket kínálja a felhasználók számára.