2024 július 06

Lemond a Youtube vezetője

Susan Wojcicki vezérigazgató csütörtökön közölte, hogy lemond. Neal Mohan, a termékért felelős vezető veszi át a vezetést.

„Ma, közel 25 itt töltött év után úgy döntöttem, hogy visszalépek a YouTube vezetői szerepéből, és új fejezetet kezdek, amely a családomra, az egészségemre és a személyes projektjeimre összpontosít, amelyek iránt szenvedélyesen érdeklődöm” – írta blogbejegyzésében.

Az 54 éves Wojcicki 2014-ben csatlakozott a YouTube vezérigazgatói posztjához.

Hozzátette, továbbra is együtt fog dolgozni a YouTube-csapatokkal, edzi a tagokat és találkozik az alkotókkal.

Nem megy távol a tűztől

Wojcicki elmondta, hogy megállapodott az Alphabet vezérigazgatójával, hogy hosszabb távon tanácsadói szerepet vállal a Google és az Alphabet egészén belül. „Ez lehetővé teszi számomra, hogy az évek során szerzett különböző tapasztalataimat felhasználva tanácsot és iránymutatást nyújtsak a Google és az Alphabet vállalatainak portfóliójában” – írta.

„Itt az ideje, és úgy érzem, hogy képes vagyok erre, mert a YouTube-nál hihetetlen vezetői csapat áll a rendelkezésünkre” – jegyezte meg. „Amikor kilenc évvel ezelőtt csatlakoztam a YouTube-hoz, az egyik első prioritásom az volt, hogy egy ilyen vezetői csapatot hozzak létre”.

Wojcicki régóta ápolja a kapcsolatot a Google alapítóival, Larry Page-dzsel és Sergey Brinnel, akiket a Google alapításakor a kaliforniai Menlo Parkban lévő otthonában engedett dolgozni. Page és Brin havi 1700 dollárért bérelte tőle a garázshelyiséget. Wojcicki akkoriban az Intel marketingosztályán dolgozott.

2006-ban a YouTube 1,65 milliárd dolláros felvásárlását szorgalmazta.

Google-től Youtubhoz

Wojcicki 1999-ben csatlakozott a Google-hoz, és 14 éven át felügyelte a Google hirdetési és elemzési termékeinek tervezését és felépítését. Az elmúlt években a YouTube olyan területeken, mint New York és a kaliforniai San Brunóban található központja közelében bővítette fizikai lábnyomát.

Hivatali ideje alatt felügyelte a vállalat gyors terjeszkedését, amely a világ legnagyobb videoplatformjává nőtte ki magát. A YouTube-nak ma már több mint 2,5 milliárd havi aktív felhasználója van, és percenként több mint 500 órányi tartalmat töltenek fel a platformra.

A gyors növekedés megfékezése kihívássá vált a vállalat számára. A Google-nek és a YouTube-nak 2019-ben 170 millió dollárt kellett fizetnie egy jogi ügy rendezésére. Eszerint a videoplatform állítólag megsértette a gyermekek adatvédelmére vonatkozó törvényeket. Wojcicki a 2020-as választások és a Covid-19-járvány idején is tűz alá került, mivel a platform küzdött a félretájékoztatási és dezinformációs kampányok megfékezésével.

Wojcicki blogbejegyzésében azt írta, hogy karrierje közel 15 évét azzal töltötte, hogy együtt dolgozott Mohannal, a YouTube új vezetőjével. „először akkor, amikor 2007-ben a DoubleClick felvásárlásával átjött a Google-hoz, majd amikor a szerepe a Display és a videohirdetések SVP-jévé nőtte ki magát”.

Nehézségek a láthatáron

A YouTube-ra az elmúlt években nyomás nehezedett a közösségi média, nevezetesen a TikTok népszerűségének növekedése közepette. A Tiktokkal a Shorts nevű rövid formátumú videoplatformjával próbált versenyezni. A YouTube 7,96 milliárd dollár reklámbevételt könyvelhetett el a negyedik negyedévben, ami elmaradt az elemzői várakozásoktól, és 8%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.

Forrás: cnbc.com