2024 november 15

Itt a Meta AI

A Meta Platform kedden közölte, hogy hozzáférést biztosít a kutatók számára egy új, „emberhez hasonló” mesterséges intelligencia modellhez, amely a vállalat szerint a meglévő modelleknél pontosabban képes elemezni és kiegészíteni a befejezetlen képeket.

I-JEPA

Az I-JEPA nevű modell a világról szóló háttérismereteket használja a képek hiányzó darabjainak kitöltéséhez, ahelyett, hogy csak a közeli pixeleket vizsgálná, mint más generatív AI modellek – közölte a vállalat.

Ez a megközelítés magában foglalja a Meta vezető mesterséges intelligencia kutatója, Yann LeCun által szorgalmazott, emberhez hasonló gondolkodást, és segít a technológiának elkerülni a mesterséges intelligencia által generált képeken gyakran előforduló hibákat, például a plusz ujjakkal rendelkező kezeket – közölte a vállalat.

Ösztönzés

A Meta, amely a Facebook és az Instagram tulajdonosa, házon belüli kutatólaboratóriumán keresztül termékenyen publikálja a nyílt forráskódú mesterséges intelligencia-kutatásokat. Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint a Meta kutatói által kifejlesztett modellek megosztása segítheti a vállalatot az innováció ösztönzésével, a biztonsági hiányosságok felderítésével és a költségek csökkentésével.

„Számunkra sokkal jobb, ha az iparág szabványosítja az általunk használt alapvető eszközöket, és így mi is profitálhatunk a mások által végrehajtott fejlesztésekből” – mondta áprilisban a befektetőknek.

Nem lesz baj

A vállalat vezetői elutasították az iparág többi szereplőjének figyelmeztetéseit a technológia potenciális veszélyeiről. Ezzel visszakoztak egy múlt havi nyilatkozat aláírásától, amelyet az OpenAI, a DeepMind, a Microsoft és a Google vezetői is támogattak.

Lecun, akit a mesterséges intelligencia egyik „keresztapjának” tartanak, a „mesterséges intelligencia doomerizmusa” ellen tiltakozott, és amellett érvelt, hogy a mesterséges intelligencia rendszereket biztonsági ellenőrzésekkel kell ellátni.

A Meta szintén kezd generatív AI funkciókat beépíteni fogyasztói termékeibe, például olyan hirdetési eszközökbe, amelyek képesek képi háttereket létrehozni, és egy Instagram termékbe, amely képes módosítani a felhasználó fotóit, mindkettő szöveges kérések alapján.

Forrás: reuters.com

Képek forrása: shutterstock