2024 december 26

Duplaannyit költenek felújított mobilra a Z generációs ügyfelek

A felújított okostelefonokra specializálódott startup az iskolakezdés kapcsán végzett felmérést saját vásárlói körében: ebből kiderült, hogy a piactérről a Z generációs ügyfelek rendelik a legdrágább készülékeket – így például az iPhone 12-13 Pro és Pro Max modelleket. A harmincéves körüli vagy idősebb vásárlók a kedvezőbb árú, régebbi típusokat (iPhone 11, Samsung Galaxy S10) keresik, és ezekből beérik az alapmodellekkel is.

Az eMAG Ventures pénzügyi befektetését élvező, bevizsgált és felújított okostelefonok kereskedelmére specializálódott Rejoy.hu több száz vásárlójának bevonásával mérte fel ügyfélkörét a back-to-school szezon apropójából. A kutatás eredményei érdekes trendet fedtek fel: ezekből kiderül, hogy az egyetemista- vagy főiskoláskorú, 18-24 év közötti vásárlók rendelik a legdrágább, legnagyobb tudású készülékeket – amilyenek például az iPhone 12 és 13 termékcsalád Pro és Pro Max modellei.


Duplaannyit költenek felújított mobilra a Z generációs ügyfelek

Egy Z generációsnak számító Rejoy.hu-ügyfél átlagosan több mint kétszer akkora, 170 ezer forint körüli összeget költ felújított okostelefonra, mint egy szülőkorú (38-44 éves) vásárló – derül ki a felmérésből. A Z generációs ügyfelek mutattak a legnagyobb hajlandóságot arra, hogy a jövőben újra prémium modellekre cseréljék a meglévő készülékeiket, míg a harmincas éveik végén járó, vagy idősebb ügyfelek a régebbi, jóval olcsóbb telefonokkal (iPhone X, iPhone 11, iPhone SE 2020) is beérik.

A 18-24 éves korú ügyfelek közül tízből nyolcan 2-4 évente cserélnek készüléket a piactér kutatása szerint, és nagyjából azonos közöttük az iOS-es, illetve androidos eszközt használók aránya.

Ezek alapján választanak mobilt a Z genek

A Z generációsnak számító ügyfelek számára egy új készülék választásakor a közösségi média, illetve a fotózási, képszerkesztési képességek a legfontosabbak, de sokan említették közülük a mobilfizetési szolgáltatások és a mobilos játékválasztékot is fontos preferenciaként.

Tízből hét fiatal ügyfél státuszszimbólumnak tartja az okostelefonját, míg tízből csupán három szerint nem gyakorol semmilyen hatást személyének megítélésére a készülék márkája vagy típusa.


Gyereknek ideális lehet egy felújított mobil

Az egyetemistakorú gyerekekkel szemben az általános és középiskolás gyerekek sokszor a szülőktől megörökölt telefont használják, azonban ahogy az okostelefonok életciklusa egyre hosszabbá válik, gyakran nem áll rendelkezésre megörökölhető készülék. Ilyen esetben egy felújított mobil kiváló választás lehet, hiszen jelentősen, akár 40 százalékkal is olcsóbb lehet egy vadonatúj modellnél – a piactér saját back-to-school kampányán pedig akár 24 ezer forintot is spórolhatnak egyes felújított mobilok árán a vásárlók. A Rejoy a korábbi negyven lépéseshez képest augusztustól már 67-lépéses tesztet végez a beérkező készülékeken, és az iskolakezdési kampány keretében 24 hónap garanciát kínál a készülékekre.

Kisgyerekes szülőként praktikus olyan gyártó készülékét választani, amelyik beleillik a család meglévő ökoszisztémájába: vagyis, ha apa és anya Androidot használ, akkor ilyen telefont venni a gyereknek, ha pedig iPhone-os a család, akkor egy néhány évvel korábbi modellt – például az iPhone 8, X, XR, és SE 2020 modellekre érdemes ránézni, mert ezekre mind megjelent a legújabb, 16-os iOS. Az azonos ökoszisztéma azért fontos, mert így lehet a leghatékonyabban kezelni a Google és az Apple rendszerekben elérhető családi felügyeleti eszközöket, illetve számos játékgyártó engedélyezi, hogy termékeit több készülékre is telepítsük a családon belül.

Borítókép forrása: Shutterstock