Nyolcszintű figyelmeztető rendszer csalók ellen
A kriptopénzek növekvő elfogadottságával együtt járó jelenség, hogy egyre gyakrabban tűnnek fel csalók a kriptotérben. Éppen ezért fontos, hogy a felhasználók tisztában legyenek a bűnözők módszereivel, illetve azokkal az intézkedésekkel, amelyekkel a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance igyekszik megvédeni őket a visszaélésektől.
A Binance egy nyolc szintből álló figyelmeztető rendszert épített ki, amelyet úgy terveztek meg, hogy a biztonság érdekében alkalmazott intézkedések ne menjenek a felhasználói élmény rovására. A Binance építa felhasználók tudatosságára is: a fenyegetés súlyosságától függően alkalmaz egyre erőteljesebb figyelmeztetéseket és óvintézkedéseket, az egyszerű értesítésektől a telefonhívás formájában érkező riasztásig.
A csalók egyre kifinomultabb trükköket alkalmaznak, ezért a felhasználóknak egyfelől nem árt tisztában lenni ezekkel („disznóvágás” átverések, Ponzi-sémák stb.), másfelől érdemes igénybe venniük a Binance segítségét, amelynek szakértői kiterjedt tapasztalatokkal rendelkeznek, és a támadások azonosítása illetve elhárítása érdekében elismert kiberbiztonsági vállalatokkal is együttműködnek.
Az alábbiakban áttekintjük a Binance által alkalmazott óvintézkedések mind a nyolc szintjét.
1. Testreszabott előugró értesítés
Az ilyen pop-up értesítés a legenyhébb formája a veszélyelhárításnak. Ilyen esetekben a Binance azt tanácsolja a felhasználóinak, hogy olvassák el és fontolják meg gondosan az adott figyelmeztetést.
2. Interaktív kockázatértékelési kérdőív
A legsérülékenyebb és ezért a legnagyobb kockázatoknak kitett felhasználóinak a Binance kockázatértékelést is biztosít. A felhasználónak egy kérdőívet kell kitöltenie, amely olyan területekre irányítja a figyelmét, ahol a legvédtelenebb a támadásokkal szemben. A kérdőívet úgy állították össze, hogy adott felhasználói csoport sajátos körülményeire reflektáljon, a válaszok pedig a védekezésnek a számukra leghatékonyabb módjait tárják fel.
3. Hamis címadatbázis-riasztás
A Binance vezető biztonsági cégekkel együttműködve hozott létre egy hiteles globális címadatbázist. Erre a kiterjedt adatbázisra támaszkodva a felhasználók nagyobb eséllyel képesek azonosítani és elkerülni a hamis, csak álcázásra szolgáló identitásokat.
4. Kisösszegű jutalékok átutalásának felfüggesztése
A Ponzi-séma az egyik legelterjedtebb átverési módszer a kriptoiparágban. A csalók kezdetben kedvező és jövedelmező „befektetési ajánlatokkal” veszik rá az áldozataikat arra, hogy valamivel később egy jóval jelentősebb „befektetés” mellett kötelezzék el magukat, amelyből már nem tudnak tetemes veszteség nélkül kiszállni. A Binance ilyen esetekben felfüggeszti a tranzakciók lebonyolítását, és felveszi a kapcsolatot az érintett felhasználóval.
5 & 6. Csak tiszta fejjel (a pénzkivétel 1 órás, illetve 24 órás felfüggesztése)
Ezt a módszer a Binance azért vezette be, hogy az impulzív döntésekre hajlamos felhasználóit a megfontolt, nyugodt döntés fontosságára figyelmeztesse. Ilyenkor a Binance egy órára felfüggeszti a pénzkivételt, és arra kéri felhasználóját, hogy végezzen el egy alapos kockázatelemzést. A kockázat súlyosságától függően ezt a felülvizsgálati időt akár 24 óráig is meghosszabbíthatja a Binance. Ilyen esetekben feltétlenül ajánlatos ezt az időt a nyugodt mérlegelésre felhasználni, mert nagy valószínűséggel valamilyen átverésbe próbálják a gyanútlan és kapkodó felhasználót belerángatni.
7. Chat szolgáltatás
Előfordulhat, hogy a felhasználó maga szeretne tájékozódni arról, mi zajlik a befektetései körül. Kétségei merülhetnek fel a figyelmeztetéseket olvasva, a kérdőívet kitöltve, vagy amikor azt látja, hogy a pénzkivételt a Binance felfüggesztette. A Binance Ügyfélszolgálata ilyenkor részletes információval szolgál arról, hogy pontosan milyen csalás gyanúja merült fel.
8. Telefonos riasztás
A riasztást, mint óvintézkedést a Binance azokra az esetekre tartogatja, amikor nyilvánvaló, hogy a felhasználó csalók csapdájába került. Amint a Binance azt észleli, hogy nagy összegű felhasználói pénz került veszélybe, és sürgős beavatkozásra van szükség a baj elkerülése érdekében, az ügyfélszolgálat azonnal telefonon felhívja a potenciális áldozatot és részletes, az adott helyzetben alkalmazható tanácsokkal látja el. Az ilyen közvetlen kapcsolatfelvétel gyakran elkerülhetetlen, és már eddig is nagyon sokakat mentett meg attól, hogy áldozattá váljanak.
Borítókép forrása: Shutterstock